سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
سهم صنعت چاپ در زندگی اجتماعی باید واکاوی شود

در حوزه هنر روز ملی صنعت چاپ و جشنواره صنعت چاپ فرصتی را فراهم می‌کند برای اینکه سهم صنعت چاپ در زندگی اجتماعی ما مورد واکاوی و بررسی مجدد قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید عباس صالحی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دلیل سفر در اصفهان حضور داشت به صورت تصویریبه نوزدهمین جشنواره ملی چاپ ایران پیامی ارسال کرد که در این جشنواره پخش شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«جشنواره صنعت چاپ را به همه دست اندرکاران این جشنواره تبریک عرض می‌کنم. صنعت چاپ نقطه عطف تحولات بشری هم در انقلاب علمی بشری و هم در انقلاب های اجتماعی مثل انقلاب فرانسه بوده است، این صنعت هم در انقلاب صنعتی و هم در انقلاب های فن آوری اواخر قرن بیستم و ابتدای قرن بیست و یکم نقش قابل توجهی را داشته است.

صنعت چاپ به عنوان یک صنعتی که اگر نبود بسیاری از تحولات و فن آوری مختلف زندگی بشری تحقق پیدا نمی کرد شناخته می‌شود.

همچنین این صنعت نسبت قابل توجهی با حوزه های مختلف نرم افزار زندگی بشری، وجه روحی و معنوی زندگی بشری یعنی حوزه های علم، فرهنگ و هنر دارد؛ سه شاخه علم، فرهنگ و هنر بشری با صنعت چاپ فرآوری و بهره وری آن کاملتر شده و اجزا و ابعاد وسیع تری را پیدا کرده است.

در جامعه ایران هم در یک صد و پنجاه سال گذشته تحولات مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی ما رخ داده و نقش صنعت چاپ یک نقش قابل توجه و ملموسی بوده است، بخش قابل توجهی از اتفاقاتی که در زندگی یک صد و پنجاه ساله اخیر ما پدید آمده مرهون صنعت چاپ به خصوص در حوزه های علم، فن آوری های علمی و همچنین حوزه فرهنگ در اجزا مختلف مطبوعات، کتاب و سایر حوزه های دیگر بوده است.

در حوزه هنر روز ملی صنعت چاپ و جشنواره صنعت چاپ فرصتی را فراهم می‌کند برای اینکه سهم صنعت چاپ در زندگی اجتماعی ما مورد واکاوی و بررسی مجدد قرار بگیرد.

بنده به سهم خود از همه ی دست اندرکاران این صنعت در یکصد پنجاه سال اخیر به خصوص عزیزانی که در این دهه های اخیر در فضای صنعت چاپ کوشا بودند و تلاش داشتند که هم از وجه اقتصادی و هم از وجه علمی، فرهنگی و هنری این صنعت به کمک زندگی اجتماعی ما بیایند تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین از برگزیدگان این جشنواره، عزیزان صنعت چاپ و معاونت فرهنگی و همه کسانی که تلاش کردند این روز را باشکوه تر برگزار کنند سپاسگزارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها