دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
آئین اختتامیه نخستین جشنواره نشان هدهد سفید

آئین اختتامیه نخستین جشنواره نشان هدهد سفید از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 6 شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با انتشار «کتاب هدهد سفید» و با هدف ترویج کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان، شناسایی ذائقه مطالعاتی این گروه سنی و معرفی نویسندگان محبوب اعضای کتابخانه‌ها، برای نخستین‌بار، جشنواره نشان هدهد سفید را برگزار می‌کند.
 
در این جشنواره، کتاب‌های برتر موجود در کتابخانه‌های عمومی با داوری کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه، انتخاب شده و نشان هدهد سفید را دریافت خواهند کرد. کتاب هایی که این نشان را دریافت می‌کنند مجاز خواهند بود این نشان را که نشانه انتخاب کتاب از سوی مخاطبان کودک و نوجوان عضو کتابخانه­‌های عمومی است، پشت کتاب­‌ها درج کنند. همچنین این کتاب­‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شکلی ویژه معرفی و در فهرست کتاب­‌های ترویجی این نهاد قرار خواهند گرفت. به نویسندگان کتاب‌های برگزیده مخاطبان نیز نشان «هدهد سفید» به همراه جوایز دیگری اهداء می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، نخستین دوره جشنواره نشان هدهد سفید، با مشارکت حدود ۸۵۰ کودک و نوجوان و پس از ۴ ماه بررسی، از میان ۱۲۰ کتاب نهایی در تیرماه 98 به پایان رسید و داوران از میان ۷ هزار عضو فعال کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با شاخص‌هایی چون شرکت در مسابقه، عضویت، تعداد کتاب‌های به امانت گرفته شده، میزان مشارکت در فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، توانایی نقد، ارائه نظر و... انتخاب شدند و پس از مشخص شدن حوزه جغرافیایی و کتابخانه، حدود ۸۵۰ داور کودک و نوجوان، مرحله نهایی داوری را در کتابخانه‌های سراسر کشور انجام دادند و در هر موضوع ۱۰ تا ۱۵ کتاب به مرحله نهایی رسیدند.
 
همچنین روند داوری این جایزه زیر نظر شورای نظارت اعم از افسانه شعبان‌نژاد، حمیدرضا شاه‌آبادی، حسین فتاحی، فریدون عموزاده ‌خلیلی(دبیر مدال هدهد)، هادی آشتیانی (مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) انجام شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند ساعت 15 چهارشنبه (6 شهریور 1398) به کتابخانه مرکزی پارک شهر واقع در خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها