شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
بدنی سالم و خوش‌فرم با پیاده‌روی صحیح

کتاب «پیاده‌روی سالم: شامل توصیه‌های مفید بهداشتی و پزشکی» به شما کمک می‌کند ضمن حفظ سلامتی و تسریع روند بهبود بیماری‌ها، دارای بدنی متناسب و خوش‌فرم باشید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پیاده‌روی روزانه در مقایسه با ورزش‌های سنگین، مزایای بیشتری برای سلامتی دارد. این ورزش سبک نه تنها به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید، بلکه سبب می‌شود که خوب هم به‌نظر برسید. ورزش لزوما نباید سخت و دشوار باشد. انجام هر روزه‌ یک پیاده‌‌روی ساده و سریع می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد. مهمترین چیزی که باید در یادتان بماند این است که روش پیاده‌روی صحیح باشد؛ سر خود را بالا نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، نه به زمین. گردن، شانه‌ها و پشت‌تان نباید منقبض شده باشد. پیاده‌روی درصورتی‌که بدن‌تان شق و رق باشد، خیلی دشوار است و بعد از آن بدن‌درد خواهید گرفت. دست‌هایتان را به‌طور طبیعی و درحالی‌ که آرنج‌تان کمی خم است در کنار بدن‌ تاب بدهید. فقط کمی عضلات شکم‌ را سفت کنید. نفس عمیقی بکشید و لذت ببرید.
 
کتاب «پیاده‌روی سالم: شامل توصیه‌های مفید بهداشتی و پزشکی» نوشته رز لیچ با ترجمه مشترک شهرام آبابایی و ابوالفضل امیردیوانی به‌تازگی از سوی انتشارات پرک به بازار نشر عرضه شده است.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر فعالیت اندک جسمانی، یکی از 10 علت عمده عصر بیماری‌های وخیم و عامل مرگ‌ومیر سالانه دو میلیون تن در سراسر جهان شمرده می‌شود. چنانچه نمی‌خواهید جزو این آمار به حساب آیید، از همین امروز فعال باشید... در سراسر کتاب «پیاده‌روی سالم»، با سرگذشت افرادی آشنا خواهید شد که به خاطر برنامه پیاده‌روی ورزشی تغییر یافته‌اند. طرحی که بارها به مردم یاری کرده است که سالم و سرحال باشند، وزن کم کنند، قوام ماهیچه‌ها را تقویت کرده و بهبود بخشند، بیماری‌های جسمی موجود را برطرف ساخته و مقاومت در برابر مرض را افزایش دهند، روحیه را افزایش و افسردگی را کاهش دهند، اعتماد به نفس را افزون سازند، بهتر بخوابند و ... کتاب پیش‌رو به شما نشان خواهد داد که چگونه با بیشینه کردن اثر پیاده‌روی بر قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌ها، حداکثر استفاده را از آن‌ها به‌عمل آورید.»


نخستین چاپ کتاب «پیاده‌روی سالم: شامل توصیه‌های مفید بهداشتی و پزشکی» در 128 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 30 هزار تومان در سال جاری از سوی انتشارات پرک راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها