دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
تفسیر جامع قرآن کریم «نسیم وحی» منتشر شد

تفسیر جامع قرآن کریم با عنوان «نسیم وحی»، اثر حضرت آیت‌الله سید رضا میرصانعی خوانساری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) تالیف «تفسیر نسیم وحی» با مقدمات از سال ۱۳۷۸ شروع شده و تا به امروز تا جزء ۲۲ به صورت دستنویس مرقوم شده است. 

در تمام مراحل تالیف تفسیر نسیم وحی توسط آیت‌الله میرصانعی و تعلیق و ویرایش محمداسماعیل صالحی مقدم، همه تلاش بر این بوده تا به سبکی نو و با قلمی روان علاوه بر آگاه کردن خوانندگان ازسرشت آیه‌های الهی، تا اندازه‌ای به تبیین اندیشه‌های اندیشمندان مسلمان در حوزه‌های علوم قرآن و حدیث، شریعت محمدی صلی الله علیه و آله وسلم، فلسفه، کلام، عرفان، اخلاق و .... پرداخته شود. 

اکنون جلد اول(جزء اول) این اثر ارزشمند در ۷۲۰ صفحه چاپ شده و جزء‌های بعدی هم در حال ویرایش و آماده سازی برای انتشار هستند تا ۳۰ جزء قرآن کریم در ۳۰ جلد منتشر شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قرآن کتاب است آسمانی و «وحیانی» که پایان بخش تمامی صحف آسمانی است و بزرگترین معجزه‌ پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است و برای تمامی دوران­‌ها، اعصار و امصار و برای تمامی انسان‌­ها تا روز رستاخیز است، نه دورانی خاص و محدود، لذا بجاست که حداقل در هر پنج سال تفسیری جامع به اسلام تقدیم شود که جدّیت بیش‌تر حوزه‌­های علمیه و علمای شیعه را می‌­طلبد تا قرآن از مهجوریت به درآید.

خلاصه اینکه اثر حاضر؛ تفسیر جزء اوّل از قرآن کریم است که برای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم و در ارائه‌ی پیام­های انسان­ساز وحیانی نگاشته شده است.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها