یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
قم میزبان مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شد

رئیس بنیاد مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: قم میزبان مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره این مسابقات شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، علی مقنی رئیس بنیاد مسابقات سراسری قرآن کریم در نشست خبری مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره این مسابقات، گفت: مرحله نخست مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت ضبط استودیویی با حضور ۵۴۰ نفر در بخش برادران و ۴۱۰ نفر در بخش خواهران در حال برگزاری است.
 
رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در قم بیان کرد: از سال قبل شیوه برگزاری این مسابقات در مرحله کشوری تغییر پیدا کرد و مسابقات کشوری در دو مرحله برگزار می‌شود.
 
مقنی در رابطه با سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف هم گفت: سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و نظام جامع مسابقات قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تدوین شده و در آن بر ایجاد و تأسیس بنیاد مسابقات قرآن کریم به عنوان متولی برگزاری مسابقات قرآنی کشور تصریح شده است.
 
وی اضافه کرد: بنیاد مسابقات قرآن کریم وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اجرایی مسابقات قرآنی، ساماندهی امور داوران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی و برنامه‌ریزی جهت گسترش و توسعه مسابقات قرآنی در حوزه‌های مختلف هنری و عمومی و معارفی را دارد.
 
مقنی در پایان گفت: بعد از مرحله نخست مسابقات، مرحله دوم و نهایی مسابقات به‌صورت حضوری از ۶ تا ۱۱ مهرماه در استان اصفهان صرفاً در بخش برادران برگزار خواهد شد و ۱۲۰ تن از قاریان در بخش مردان به مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان راه خواهند یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها