سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کتاب «اخلاق حرفه‌ای معلمی» چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام سعید فخرزاده از آماده‌سازی و چاپ اثرش با عنوان «اخلاق حرفه‌ای معلمی» خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، رئیس واحد تاریخ شفاهی دفتر هنر و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این مطلب افزود: کتاب «اخلاق حرفه‌ای معلمی» درباره تعارضات اخلاقی است که گاهی در مباحث حرفه‌ای پیش می‌آید. این اثر این روزها مراحل پایان آماده‌سازی را از سوی انتشارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی می‌کند و تا چندی دیگر منتشر می‌شود.

وی که سابقه تدریس اخلاق حرفه‌ای را به مدت بیش از 10 سال در دانشگاه‌های مختلف دارد، درباره انگیزه خود از چاپ این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه سال‌های متعددی تدریس اخلاق حرفه‌ای را برای اساتید دانشگاه داشته‌ام، تصمیم گرفتم این آموزه‌ها را تبدیل به کتاب کنم.

به گفته فخرزاده، بحث تعارضات اخلاقی در مباحث حرفه‌ای، مرتبط با تعارضی است که بین اخلاق شخصی با اخلاق حرفه‌ای یا دو اخلاق شخصی پیش می‌آید. همچنین ممکن است تعارض اخلاقی گاهی با قوانین و مقرارت پیش آید، همه این‌ موارد، مفاهیمی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده و اثر مذکور بزودی چاپ می‌شود.

این مؤلف همچنین عنوان کرد: کتاب دیگر «بهداشت روان در اسلام» است که سال 96 از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 239 صفحه چاپ شده است. مبنای اثر بر این است که سلامت روان بر اساس اخلاق دینی ایجاد می‌شود و استناداتی به معارف داخلی و خارجی شده و بنیانش مبتنی بر مقالات متعدد است که قبلا چاپ شده و به شکل کتاب ارائه شده است.

درباره نویسنده
حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، رئیس واحد تاریخ شفاهی دفتر هنر و ادبیات انقلاب اسلامی تاکنون در چاپ 10 کتاب دیگر مشارکت داشته که از این تعداد، چهارکتاب فردی و 6 کتاب دیگر مشترک با اساتید دیگر است و حدود 70 مقاله به قلم این استاد دانشگاه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها