شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
چاپخانه‌ها باید از چاپ کتاب و نشریه به چاپ بسته‌بندی تغییر شیفت بدهند

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با اشاره اُفت تیراژ نشریات و کتب در کشور، تاکید کرد: چاپخانه‌داران باید از چاپ انتشاراتی به چاپ بسته‌بندی تغییر شیفت دهند تا از ضرر و زیانِ کسب و کار خود جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سمینار آموزشی فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی استان قم با هدف آشنایی با اصول قراردادنویسی، شیوه‌های نوین توسعه کسب و کار و مزیت‌های داوری حقوقی، در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
 
مجتبی محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم در سخنانی در این سمینار، ضمن تشکر از حضور فعالان عرصه چاپ و نشر در آن، گفت: سعی ما در این سمینار این است آگاهی بخشی مفاهیم در زمینه چاپ و نشر را با چاشنی طنز مطرح کنیم تا مشکلات بهتر درک شوند!
 
وی با اشاره تیراژ حدقلی نشریات و کتب در چاپ انتشاراتی‌ها اضافه کرد: چاپخانه‌داران باید از چاپ انتشاراتی به چاپ بسته‌بندی تغییر شیفت دهند تا از ضرر و زیانِ کسب و کار خود جلوگیری کنند.
 
رییس اتحادیه چاپخانه داران استان قم ٨٠ درصد محصولات را بدون بسته‌بندی مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: باید ظرفیت کارها را به سمت بسته‌بندی پیش ببریم و از فروش سنتی به سمت بازاریابی نوین و دیجیتال و برون مرزی انتقال دهیم تا کسب و کار رونق گیرد.
 
وی در توضیح واگذاری «شهرک صنعتی شهاب» یادآور شد: این شهرک با ایجاد و راه‌اندازی مشاغل مرتبط با چاپ و نشر راه‌اندازی شده است. از بهمن‌ماه سال گذشته، واگذاری‌ها آغاز شد. بخش اول آن شامل ٦٥ واحد در سه ماه اول ثبت نام و تحویل مالکان شد و واگذاری ٧٠ واحد باقیمانده را هم به زودی آغاز خواهیم کرد.
 
در ادامه مهدی مرادی، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری مهراد در سخنانی گفت: تولید محصول و آماده‌سازی برای بسته‌بندی و شکل‌گیری سایت فروش از کارهای صحیح مجموعه‌های موفق است.
 
وی اصلاحات در صنایع بسته‌بندی، کاهش هزینه و روش‌های جدید درآمدزایی را پیشنهاد داد و افزود: باید مدام دستگاه‌های جدید به بازار تزریق شود و چاپخانه‌ها تمهیدات به روز بودن را انجام دهند.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری مهراد با بیان ورود استارت آپ‌ها و ارائه خدمات خود به صورت آنلاین بیان کرد: شرکت‌های نوپا با تغییر ساختار فروش و بازاریابی به صورت دیجیتال، روند طراحی را هم نوآوری کردند و دنیای خدمات چاپ و نشر به سوی آسان کردن زندگی و ارتباط راحت با انسان و حفظ محیط زیست پیش می‌رود.
 
مرادی با توضیح اینکه در ایران ٨٠ درصد به مسئله چاپ و نشر و ٢٠ درصد به بسته‌بندی اختصاص دارد، ابراز کرد: در دنیای کنونی، روند چاپ و بسته‌بندی در شکل معکوس برخوردار است و حتی در ایران، کنسرسیوم و تجمیع چاپخانه‌ها وجود ندارد، در حالی که ٩٠ درصد نیروی چاپخانه‌داران با نیروی کمتر از حد استاندارد فعالیت می‌کنند و این برای چاپخانه‌دار ضرر است.
 
در بخش دیگر این سمینار، محمدحسین حسن‌خانلو با مطرح کردن قراردادها گفت: ما از ماهیت قراردادها بی‌اطلاع هستیم و بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم در حالی که باید از شرایط آن قراردادها آگاه شویم. باید قبل از امضا قرارداد شرایط آن بررسی شود و از اهل فن کمک گرفت چرا که طبیعتاً وقتی دو نفر قراردادی را امضا می‌کنند، برای هر دو آنها الزام‌آور خواهد بود.
 
سیدمحمدحسن طباطبایی نیک دیگر مهمان این نشست با مطرح کردن بحث مفهوم داوری و روند مالکیت فکری و خدمات دفتر حقوقی، گفت: در داوری می‌توان کاری کرد که به دادگاه مراجعه نکرد و اگر قبل از قرارداد به موسسات حقوقی مراجعه کنیم، نیازی به رفتن به دادگاه نخواهیم داشت.
 
طباطبایی نیک عنوان کرد: اگر مردم بدانند که می‌توانند با گذاشتن شروط داوری از رفتن به دادگاه‌ها جلوگیری کنند، بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود و می‌توان با داوری، همه چیز را حل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها