دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱
«نگارگری اسلامی ايران» در 8 جلد تدوين شد

«محمدعلي رجبي» عضو گروه هنرهاي سنتي فرهنگستان هنر و استاد دانشگاه، از چاپ و انتشار كتاب «نگارگري اسلامي ايران» در 8 جلد خبر داد./

رجبي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: با همكاری دانشجويان، مجموعه درس‌هايم درباره نگارگری اسلامی ايران تدوين و در 8 جلد آماده چاپ شده است. 

وی ادامه داد: نگاره‌های عرفانی ايران، نگاره‌های حماسی، تاثير معماري بر نگارگری، چهره‌گشايی در نگارگری، تاثير ادبيات بر نگارگری و نگاره‌های عاشورایی از جمله موضوعاتی اند كه در اين مجموعه به آن پرداخته شده است.

رجبي با بيان اين‌كه اين مجموعه تدوين شده تا برای رشته نگارگری هنرهای سنتی مورد استفاده قرار گيرد، افزود: كتاب «نگارگری اسلامی ايران» از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ خواهد رسيد.

وی گفت: در زمينه «آموزش نگارگری» نيز مجموعه‌ای 8 جلدی به شيوه‌ای نوين را آماده چاپ دارم كه در اين اثر تحقيقی و آموزشی به طراحی در نگارگری، رنگ در نگارگري، تذهيب، تركيب و مكاتب نگارگري پرداختم. اين اثر توسط پژوهشكده فرهنگ و هنر اسلامي منتشر مي‌شود. 

رجبي اضافه كرد: كتاب بسيار مهمي كه هم‌اكنون با همكاري جمعي از استادان هنر مشغول تدوين آن هستيم، مجموعه‌اي درباره دستاوردهاي اخير ستاد بازسازي عتبات عاليات است. اين كتاب با توجه به تجربيات طراحان بزرگ معماري  همراه مصداق‌هاي عملي و مباني نظري حاكم بر كار نوشته می‌شود. 

وي يادآور شد: اين مجموعه تحقيقي و آموزشي از سوي ستاد عتبات عاليات به چاپ خواهد رسيد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط