پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
امروز مهمترین سنگر، سنگر خانواده است

محمود ابوالقاسمی پژوهشگر حوزه قرآن و عترت در کارگاه تخصصی تولید پوستر «بهشت همین نزدیکی» با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی و با حضور هنرمندان ۵ استان کشور در یزد، گفت: دشمن برنامه‌های زیادی برای صدمه زدن به خانواده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کارگاه تخصصی تولید پوستر «بهشت همین نزدیکی» با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی با حضور مسعود نجابتی و هنرمندان ۵ استان کشور در یزد آغاز به کار کرد.

کارگاه خلق پوستر با عنوان «بهشت همین نزدیکی» همزمان به هفته ازدواج با حضور مسعود نجابتی در یزد برگزار شد.

مسعود نجابتی، پژوهشگر حوزه قرآن و عترت در این نشست گفت: در اسلام، ازدواج به عنوان امری مورد تاکید است که احادیث و روایات متعددی در این خصوص داریم تا جایی که خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند؛ «در اسلام هیچ بنایی نزد خدا دوست داشتنی‌تر از بنای ازدواج و خانواده نیست.».

وی افزود: غرب با ساختار خانواده مشکل دارد و سعی می‌کند این کانون مهم و تأثیرگذار را از بین ببرد چرا که بزرگ‌ترین دشمن شیاطین، خانواده است.

این پژوهشگر قرآنی ادامه داد: هنرمند انقلابی باید دغدغه اصلی خود را مبتنی بر اصلاح و تحکیم بنیان خانواده قرآن دهد و در این مسیر حرکت کند که نمونه والای آن را در نگاه مقام معظم رهبری به خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه و لزوم سلامت آن است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی نیز در این نشست با بیان اینکه هنرمند چون قرار است زیبایی‌های عالم را به تصویر بکشد باید بیشتر شکرگزار درگاه الهی باشد افزود: انسان ناشُکر نمی‌تواند طرحی زیبا و مناسب خلق کند چون نعمات زیبا است و شکر یعنی دیدن نعماتی که خداوند به ما عطا کرده است.

این کارشناس مذهبی یکی از جلوه‌های شکر را دیدن زیبایی‌های فضای خانواده دانست و گفت: از جمله مهمترین و زیباترین نعمت‌ها که در فضای خانواده هم تجلی زیادی دارد، نعمت ولایت است که ساختار خانواده را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه توحید در فضای خانواده گفت: در فضای خانواده، زن و شوهر باید هوای نفس را کنار بگذارند تا یکی شوند و به توحید برسند.

این کارشناس مذهبی در ادامه از دیدگاه نبوت به موضوع خانواده پرداخت و با اشاره به جایگاه والدین یادآور شد: پدر و مادر جایگاه آسمانی دارند و شأن و منزلت آنها از نگاه دین مانند جایگاه نبی است البته باید شأن پدر و مادر هم برای خودشان و هم برای فرزندان درست تعریف و تبیین شود.

ابوالقاسمی در بخش دیگر سخنان خود به بحث ولایت در خانواده اشاره کرد و گفت: جایگاه والدین مانند جایگاه ولی است. در خانواده زن تحت ولایت شوهر و بچه‌ها تحت ولایت پدر و مادر قرار دارند و اگر چنین شد مفهوم ولایت و لزوم اطاعت از ولی در فضای خانواده به فرزندان آموخته می‌شود.

وی در خصوص اهمیت عدل در خانواده بیان کرد: بر اساس مفهوم عدل، حق را باید به صاحبش داد و وقتی در فضای خانواده عدل و انصاف حاکم باشد زیبا و ارزشمند است و فرزندان نیز با این مقوله مهم در زندگی آشنا می‌شوند.

این قرآن پژوه با بیان اینکه مفهوم معاد در فضای خانواده یعنی بازگشت و توجه به خداوند است گفت: بچه‌ها برای رفع مشکلاتشان به سراغ والدین می‌روند و همین امر فضای خانواده را زیبا‌تر و توجه ما را به معبود جلب می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز مهمترین سنگر، سنگر خانواده است و دشمن برنامه‌های زیادی برای صدمه زدن به آن دارد از این رو وظیفه ما و هنرمندان از جمله طراحان گرافیک در این زمینه بسیار سنگین است. باید با تأسی از کلام وحی با تولید آثار هنری خوب و تأثیرگذار در جهت رفع دغدغه‌ها و مشکلات خانواده‌ و تبیین و انتشار پیام‌های قرآنی گام برداریم.

کارگاه آموزشی ـ تولیدی پوستر «بهشت همین نزدیکی» از برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره ملی طراحی پوستر «40 آیه زندگی» با حضور طراحان گرافیک استان‌های خراسان رضوی، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد برگزار شد.

این کارگاه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، کانون هنر شیعی، نهضت مردمی پوستر انقلاب و کانون طراحان یزد (ترنج) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط