پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
نخستین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در قزوین آغاز به کار کرد

نخستین کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در قزوین با نزدیک به هزار جلد کتاب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، با افتتاح بخش تخصصی ایثار و شهادت قزوین در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین، نخستین کتابخانه تخصصی این شهر در حوزه ایثار و شهادت آغاز به کار کرد.
 
رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این مراسم افتتاحیه این کتابخانه بیان کرد: راه‌اندازی بخش ویژه ایثار و شهادت در کنار کتابخانه امام خمینی (ره) استان قزوین مسیری برای ادای دین ما نسبت به شهدا فراهم کرده است.

وی گفت: اگر بتوانیم این کتابخانه را توسعه و رونق بخشیم، قطعاً گام بزرگی در جهت اعتلای فرهنگ این کشور و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دل جامعه برداشته‌ایم از این رو به نظر بنده این حرکت امروز می‌تواند به عنوان آغازبخش حرکتی بزرگ در استان قلمداد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: شهدا میراث ارزشمند ما از دوران دفاع مقدس هستند و قطعاً
گرامیداشت یاد و خاطره این افراد گرامیداشت تمامی ارزش‌های ماست از این رو به نظر بنده ایجاد این کتابخانه می‌تواند مسیری برای گرامیداشت این بزرگان و زنده نگاه داشتن یادو خاطره این افراد باشد.

اسماعیلی با اشاره به شهادت شهید خبرنگار محمود صارمی عنوان کرد: امروز که در آستانه روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی هستیم فرصتی مناسب است که از زحمات خبرنگاران استان قزوین نیز قدردانی شود.

وی افزود: قطعاً اگر نبودند این افراد و اگر نبود این قلم‌های پاک و استوار این عزیزان، نمی‌توانستیم امروز طعم شیرین امنیت را در جمهوری اسلامی ایران درست در دل نا امن‌ترین قاره جهان تجربه کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اذعان کرد: کتاب باید بتواند سلیقه همه مردم جامعه را در برگیرد و امروز با احداث بخش ویژه ایثار و شهادت در کتابخانه امام خمینی(ره) استان قزوین گام آغازین این حرکت برداشته شد.

اسماعیلی افزود: اگر بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم، قطعاً شاهد توفقیات خوبی در عرصه افزایش علاقه‌مندی مردم به مطالعه برخواهیم داشت.

اصحاب رسانه زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه فراهم کنند
غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در این مراسم بیان کرد: اعتقاد ما این است که اگر ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه نهادینه شود و به اندازه کافی اصحاب قلم به این مسئله بپردازند، قطعاً زمینه رشد و تعالی ما در جامعه فراهم می‌شود.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: اگر به فرهنگ ایثار و شهادت بها داده شد،ربسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در استان‌ها کاهش جدی پیدا خواهد کرد.

عنوان کرد: تاثیر هنر در معرفی شهدا، زندگینامه این افراد غیر قابل شرح و بیان است و امروز ما از حضور هنرمندان در این عرصه و معرفی شهدا حمایت میکنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قزوین گفت: کتاب مهم ترین ابزار فرهنگی در دنیای امروز است و با رشد تکنولوژی و افزایش امکانات از بین نخواهد رفت.

وی یادآور شد: خوشبختانه اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین در زمینه ترویج این فرهنگ در کنار فرهنگ مطالعه همراهی و همکاری خوبی با ما داشتند و امروز اختصاص این بخش ویژه به ایثار و شهادت و کتب مرتبط با این حوزه حسن نیت و تلاش این دوستان را به حوزه ایثار و شهادت اثبات می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها