سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به 8 زبان ترجمه می‌شود

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل بیت (ع) از تصمیم این مجمع برای بازگردان بیانیه گام دوم انقلاب، ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، به هشت زبان زنده دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی‌مقدم، معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، امروز سه‌شنبه (15 مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در قم برگزار شد، به تشریح اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت عملکرد ستادی و جهادی در این زمینه پرداخت و بیان کرد: ستاد گام دوم انقلاب، همزمان با هفته دفاع مقدس در 31 شهریور ماه سال جاری، با حضور 40 نفر از نخبگان جوان در عرصه‌های گوناگون فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ایمانی مقدم ادامه داد: ستاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کارهای مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی خود را از اسفندماه سال گذشته دنبال کرده است و اکنون منتظر آغاز کار منسجمی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا بتواند در حوزه عملیاتی و اجرایی فراهم‌سازی الزامات بیانیه را دنبال کند.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر انجام کار پژوهشی و علمی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: بسیاری از مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند کارهای پژوهشی است، به همین علت با تعدادی از پژوهشگران متخصص تفاهم‌نامه‌هایی را امضاء کرده‌ایم تا این افراد با محوریت بیانات رهبری در مورد گام دوم انقلاب، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند.

وی ادامه داد: در رسانه‌های غربی گفته شد که انقلاب اسلامی ایران پس از 40 سال، دیگر حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد، اما هنگامی که بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد، دیدند که این انقلاب حرف‌های جدید بسیاری برای گفتن دارد.

ایمانی مقدم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، 40 سالِ اول انقلاب اسلامی را یک گام ترسیم کردند که برداشته‌ایم و گام دوم در آستانه فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی و آماده شدن برای عصر ظهور است.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه به امضا تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام به‌منظور تولید و انتشار آثار فاخر و متفاوت در مورد گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین رویکردهای ستاد گام دوم انقلاب اسلامی است که در این زمینه علاوه بر ظرفیت‌های داخلی از ظرفیت‌های بین‌المللی مانند نمایندگی‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سایر کشورها و نیز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در این زمینه بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه مبلغان و اصحاب رسانه‌، رسالت سنگینی برای رساندن پیام بیانیه گام دوم انقلاب به جهانیان دارند، افزود: در شورای مجمع جهانی اهل بیت (ع)، بنا داریم که این بیانیه را به هشت زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر کنیم و در این زمینه، به ویژه در ابعاد بین‌المللی بر تاکید اسلام بر عدالت‌پروری و بر کرامت‌محوری تاکید داریم.

ایمانی مقدم ادامه داد: تاکنون بیش از 20 جزوه تحقیقاتی در راستای بیانیه گام دوم آماده کرده‌ایم که به زودی به زبان فارسی چاپ و منتشر می‌شوند و سپس علاوه بر زبان فارسی، به بیش از 50 زبان زنده دنیا نیز ترجمه و منتشر خواهند شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر اینکه ایجاد یک تشکل برای گسترش و ترویج بیانیه گام دوم می‌تواند منجر به تحقق نتیجه شود، بیان کرد: این تشکل و ستاد به دنبال بکارگیری ظرفیت‌های مختلف عرصه بین‌‌‌الملل برای تبیین این بیانیه خواهد بود، به‌عنوان نمونه نمایندگان مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در بیش از 80 کشور به دنبال تبیین این بیانیه هستند.

وی با بیان اینکه هدف از این بیانیه، رسیدن به تمدن عالی اسلامی است، ادامه داد: استفاده از بیانیه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره)؛ مانند فقه پویای جواهری و جلوگیری از فقه ایستا، نقش زمان و مکان در اجتهاد و جامعیت اسلام و جاودانگی آن از دیگر تاکیدات این بیانیه است.

ایمانی مقدم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بیانیه گام دوم مردم را به جناح‌های سیاسی تقسیم‌بندی نکرده اند، گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه به چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا ندارند؛ ایشان تاکید بر روی انقلابی و غیرانقلابی بودن مردم دارند و افرادی که با معیارهای انقلابی همراه باشند، باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم بر روی شعارهای انقلاب نیز تاکید دارند، تصریح کرد: از شعارهای انقلاب مانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نه تنها کوتاه نیامده‌ایم، بلکه همچنان بعد از 40  سال، آن شعارها زنده هستند. 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به عنوان یک قرآن‌پژوه از دیدگاه قرآنی به این بیانیه نگاه کرده است، افزود: یک کلمه از کلمات این بیانیه خارج از قرآن کریم نیست و مبانی تمام این بیانیه برگرفته از کتاب مقدس قرآن و احادیث است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها