یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در قم برگزار می‌شود

همایش‌ ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» به منظور تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و گفتمان‌سازی در جامعه نخبگان در دهه فجر سال جاری در قم برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست خبری اعلام محورهای همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام علی‌اصغر ثنایی مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اهالی رسانه در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام علی‌اصغر ثنایی بیانیه گام دوم انقلاب را سندی راهبردی برای آینده انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: این سند توسط اقشار جامعه علمی ایران به ویژه نخبگان به منظور تبیین ابعاد مختلف آن طراحی شده است و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نی زهمایشی به همین منظور و با عنوان «همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌کند.
 
دبیر اجرایی همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با اشاره به چیستی و ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم و اسناد کلان کشور و نسبیت سنجی آن با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، دو محور همایش بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی است.
 
مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری این همایش، در مرحله نخست تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و در مرحله دوم رساندن محورها و ابعاد این بیانیه به نقطه گفتمان‌سازی در جامعه نخبگان است.
 
وی در ادامه به تبیین محورهای اصلی همایش پرداخت و یادآور شد: «تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی»، «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم»، «تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه‌های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی آنها» و «نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نقش نسل جوان» چهار محور اصلی این همایش اند.
 
ثنایی گفت: این همایش‌ در دهه فجر سال جاری در قم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا 30 مهر ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
 
وی در پایان افزود: ۳۵ نشست و کرسی هم‌اندیشی توسط دبیرخانه همایش بیانیه گام دوم انقلاب در راستای این همایش برگزار خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    خدا لعنت کنه هر کسی رو که آرشیو قدیمی ایبنا رو پاک کرده.عقل تو کله تون نیست.هر چی سرچ می زنیم هیچی نمیاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها