پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
تصویب دو طرح ترویجی کتابخوانی در هیئت اندیشه‌ورزان جوان همدان

دو طرح در ارتباط با ترویج کتابخوانی در هفتمین نشست هیئت اندیشه‌ورز جوان استان همدان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، در هفتمین نشست هیئت اندیشه‌ورز استان همدان در سال ۹۸ دو تن از اعضای این هیئت طرح‌هایی در خصوص ترویج کتابخوانی ارائه کردند که با حمایت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان تصویب شد.

طرح اول در خصوص بهره‌گیری از تکنولوژی روز و گوشی‌های هوشمند جهت مطالعه کتب دیجیتال بود، که بر اساس پیشنهاد زلیخا کرمی، ارائه دهنده ایده و نظر سایر اعضای هیئت در مکان‌های پرتردد، مرکز شهر (پیاده‌راه امام خمینی (ره) یا بوعلی)، بوستان مردم و بلوار ارم، باکس‌هایی با قابلیت اسکن محتوای دیجیتال نصب شود.

پس از بحث و بررسی، این پیشنهاد مصوب و مقرر شد پس از طی مراحل و فرایندهای قانونی با در نظر گرفتن حقوق صاحبان آثار و ناشران و انتخاب عناوین کتب؛ یک کتابخوان دیجیتال به عنوان نمونه آزمایشی در پیاده راه امام خمینی نصب شود.

طرح دیگری که در خصوص ترویج کتابخوانی مصوبه گرفت، «کافه کتاب» نام داشت. این طرح توسط صالح جهانگرد عضو هیئت اندیشه‌ورز جوان و رئیس مجمع عمومی سمن‌های جوانان استان همدان پیشنهاد شد که بر اساس آن در محیط‌های عمومی چون بوستان‌ها در کنار المان‌های اختصاصی کتاب، این کافه برگزار شود و شهروندان به راحتی به این فضای فرهنگی دسترسی داشته باشند.

حضور مسئولین، نویسندگان و منتقدان در جمع کتابخوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، رونمایی از برخی از کتب و ... از فعالیت‌های جنبی این طرح خواهد بود.

این دو طرح که قطعاً نقش بسزائی در ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی دارند، با حمایت، نظارت، همکاری و هم‌افزایی دو نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان اجرا خواهند شد و اعضای هیئت اندیشه‌ورز جوان در برگزاری نشست‌های کتابخوانی کافه کتاب حضور فعال خواهند داشت.

یادآوری می‌شود، این نشست با حضور مصطفی آزادبخت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، ابوالقاسم الماسی مدیرکل سیاسی و انتخابات، ربیعه علی‌محمدی مدیرکل بانوان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان، و سعید خوشبخت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان و اعضای هیئت اندیشه ورز جوان استانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها