یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
«گلبرگ‌های علوی» در آستانه عید سعید غدیر خم منتشر می‌شود

انتشارات نقش اندیشه کتاب «گلبرگ‌های علوی» را به قلم «محمد مطهر» در آستانه عید سعید غدیر خم منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات نقش اندیشه کتاب «گلبرگ‌های علوی» را به قلم «محمد مطهر» در قطع وزیری در 510 صفحه و 192 صفحه  تهیه و در آستانه عید سعید غدیر خم منتشر می‌کند. 

این کتاب شامل مطالبی از میلاد حضرت، القاب آن امام همام، غدیر، حضور موثر در جنگ‌ها، پیشگامی در آوردن اسلام، معجزات، کرامت اشعار، نهج البلاغه و خطبه‌های بدون الف، خطبه‌های بدون نقطه و بالاخره مرثیه و اجمالی در ارتباط با مزار آن حضرت در نجف‌اشرف است.  

این مجموعه که به ابیات زیبایی در وصف مولود کعبه حضرت علی‌ابن‌ابیطالب مزین است شامل بخش‌هایی چون شرحی کوتاه بر واقعه‌ای عظیم، بیانی مجمل، یا نثری متفاوت از ولادت خجسته مآل مظهر العجایب علی‌بن‌ابی‌طالب، گوهری در صدف کعبه، احادیث ناب از رسول مکرم در شباهتی که امام امیر المومنین(ع) با انبیاء عظام و فرشتگان مقرب دارد، فضیلت‌های منحصر به فرد، دشمنی با ولایت و ... است.

در بخشی از این کتاب آمده است: « علماء و دانشمندان بزرگ شیعه و اهل سنت در این‌که ولادت علی در خانه کعبه واقع شده است اتفاق نظر دارند حتی مرحوم «اردوبادی» در این موضوع کتاب قطوری نگاشته است. براساس نظر حاکم نیشابوری از علمای اهل سنت هم اخبار در مورد این‌که فاطمه بنت اسد «علی‌بن‌ابی‌طالب» را در خانه کعبه به دنیا آورد در حد تواتر است. هم‌چنین حافظ گنجی شافعی گفته است که امیر المومنین علی(ع) در مکه و در داخل بیت‌الله الحرام در شب جمعه سیزدهم رجب سال سی‌ام عام‌الفیل متولد شد و جز او مولودی در بیت‌الله الحرام تولد نیافته است نه پیش از او و نه پس از او این امتیاز نشانه بزرگی و موقعیت او بود که شامل حال او گشت.»

در بخش پایانی کتاب که شهادت امیر المومنین را روایت کرده آمده است: «نجف اشرف تا قبل از شهادت امیر المومنین(ع) سرزمینی معروف نبود و شرافت آن از مولود کعبه است که پس از شهادتش در آن سرزمین آرمید و سیل عشاق را به سوی خود جلب کرد.»

نگارش این کتاب حدود 10 سال طول کشیده و تاکنون از این نویسنده مجموعه کتاب‌هایی با عنوان‌های گلبرگ‌های حسنی، گلبرگ‌های حسینی، گلبرگ‌های رضوی و گل علقمه چاپ و منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها