چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
10 موزه دفاع مقدس تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است که سمنان نیز یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش منطقه‌ای این بنیاد با محوریت استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی که در پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد، گفت: سال گذشته هفت میلیون نفر زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی کشور بازدید کردند. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حوزه بنیاد حفظ آثار با توجه به مأموریتی که به استان‌ها داده بودیم، یک‌هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که امیدواریم این میزان در سال جاری به یک‌هزار و ۵۰۰ عنوان برسد.

وی افزود: البته این کتاب‌ها در سه سطح الف، ملی، ب در سطح منطقه‌ای و ج در سطح استانی هستند که امیدواریم این اتفاق میمون رخ دهد و شاهد چاپ و رونمایی از این کتب باشیم.

کارگر در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: استان سمنان با سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۴۰ هزار رزمنده سهم بزرگی در دفاع مقدس داشته و همچنین میزبان ۱۵۰ شهید گمنام در ۴۷ نقطه یادمانی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین با بیان اینکه این آمار به نسبت جمعیتی که در استان بوده، قابل توجه است، گفت: سمنان بیشترین جانباز و شهید را در بین استان‌های کشور دارد و بحمد الله موزه دفاع مقدس این استان در دهه فجر سال ۹۶ به بهره برداری رسیده و لذا امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به طور کامل مورد افتتاح قرار گیرد.

وی افزود: افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است که سمنان نیز یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود. با این اتفاق، ۲۵ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

کارگر گفت: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب سهمیه استان سمنان بوده که توفیق داشتیم این میزان ۱۰۰ درصد محقق شود. در فضای مجازی نیز توانسته‌ایم شاهد افتتاح یک طرح در این حوزه باشیم که در این راستا نیز سمنان دارای توفیقاتی بوده است.

بر اساس همین گزارش، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین در دیدار با استاندار سمنان، از علیرضا آشناگر به واسطه نگاه ویژه و حمایتی از امورات مرتبط با باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان قدردانی کرد.

وی همچنین گفت: دانشنامه و دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان در حال تالیف تدوین است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به پایان برسد؛ این دایره المعارف می‌تواند برای بازگو کردن و ثبت افتخارات، ایثار و ازخود گذشتگی‌های رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس، بسیار تاثیرگذار باشد.

کارگر اقدامات با بیان اینکه بسیار مطلوبی برای تکمیل و تجهیز این باغ موزه در استان سمنان صورت گرفته است، عنوان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس و باغ موزه مکانی است برای ملاقات و دیدار نسل‌های قدیم و فعلی انقلاب اسلامی و از این حیث مکانی بسیار مناسب برای بازگو کردن و نشر اتفاقات، خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده کشور است.

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، باغ موزه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس، می‌توانند در زمینه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از بسیاری از اقدامات همچون، فیلم، کتاب، نماهنگ و ... موثرتر واقع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها