سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
نگاهی به «دروازه مردگان» در چهارشنبه‌های کتاب

جلد اول و دوم مجموعه «دروازه مردگان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی 19 تیرماه 1398 در برنامه «چهارشنبه‌های کتاب» نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه چهارشنبه‌های کتاب در راستای ترویج کتاب‌خوانی و همچنین معرفی کتاب‌های خوب به خوانندگان برگزار می‌شود و هر هفته یک کتاب در بوته نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
 
چهارشنبه‌های کتاب این هفته در فرهنگسرای فردوس به نقد و بررسی جلد اول و دوم مجموعه «دروازه مردگان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی اختصاص دارد.
 
در این برنامه که چهارشنبه (19 تیرماه 1398) در کتابخانه فردوس برگزار می‌شود، محمدرضا شمس؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان و معصومه انصاریان؛ نویسنده و منتقد ادبی، به عنوان منتقد حضور دارند.
 
«دروازه مردگان» رمان سه گانه‌ای‌ست که در ژانر وحشت ویژه نوجوانان نوشته شده است و تا به حال دو جلد آن با عنوان‌های «قبرستان عمودی» و «شب خندق» از سوی نشر افق راهی بازار کتاب شده است. در «دروازه مردگان» وقایع اصلی داستان‌‌ها در دوره قاجار می‌گذرد و طی آنها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای خوانندگان روایت می‌شود.
 
حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و پژوهشگر در خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. «قبل از باران»، نخستین داستان اوست که در سال ۱۳۶۸ در یک مجله هفتگی چاپ شد. شاه‌آبادی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ است. «دایره زنگی»، «دیلماج»، «لالایی برای دختر مرده»، «اعترافات غلامان»، «وقتی مژی گم شد»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد »، «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران»، «مقدمه بر ادبیات کودک»، «نهضت مشروطه»، «از آرمان تا واقعیت» و «در فقدان کودکی» از جمله آثار اوست.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند ساعت 17 تا 19 چهارشنبه (19 تیرماه 1398) به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها