سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
افتخاری: قصه‌ها هیچگاه پنهان نمی‌مانند

آیین بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حضور احمد اکبرپور، الهام مزارعی، فاطمه فروتن، شیدا آرامش‌فرد و سعید حسام‌پور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، صبح امروز سه‌شنبه 18 تیرماه در آیین بزرگداشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک که با همکاری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و با حضور نویسندگان و شاعران در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون برگزار شد، خطاب به اعضای کانون پرورش فکری، گفت: شما به وسیله این برنامه‌ها می‌توانید به طور علمی و مبتنی بر دانش شعر بگویید و داستان بنویسید و از این تجربه شیرین بهره مند شوید.

وی اظهار کرد: خوب شنیدن، خوب صحبت کردن، خوب خواندن و خوب نوشتن چهار مهارتی است که کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کسب می‌کنند. ایرانی‌ها در گذشته قصه‌های خود را بر اساس رمزگان‌ها می‌نوشتند تا از گزند دشمنان دور بماند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از برگزاری پنل تخصصی در جریان این مراسم خبر داد که نویسندگان مطرح شیراز درباره نوشته‌های اعضای کانون نظر می‌دهند و تجربه‌های طول زندگی توسط نویسندگان برای کودکان و نوجوانان علاقه مند به ادبیات فارسی بیان می‌شود.

افتخاری با اعلام اینکه الهام مزارعی، فاطمه فروتن و احمد اکبرپور آثار خود را بر اساس تجربیات کودکی و نوجوانی خویش نوشتند، گفت: آفرینش ادبی یعنی اینکه تجربه‌ای را به‌کار بگیرید و مهارتی از دل آن بیرون بیاید.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «آینده، ساختنی است»، گفت: ما می‌توانیم از وجوه ادبیات خود و دیگر کشورها خوب استفاده کنیم و به انتقال فرهنگ بپردازیم زیرا قصه‌ها هیچگاه پنهان نمی‌مانند.

دکتر سعید حسام پور، رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز هم در این نشست از بچه‌ها دعوت کرد به روی صحنه بیایند و خواسته‌های خود را از صاحب نظران ادبیات مطرح کنند که در ادامه برخی از اعضای کانون پرورش فکری استان فارس به ارایه پیشنهاد از جمله عرضه کتاب‌های ژانر وحشت در مراکز کانون و فایل صوتی آثار اعضایی که داستان می‌خوانند یا شعر می‌سرایند، پرداختند تا در اختیار دیگر اعضا قرار گیرد.

همچنین یکی از اعضای نوجوان خواستار به‌روز شدن کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و استفاده از آثار ناشران غیرکانونی شد.

یکی از مادران هم در این نشست خواستار برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مفید و گسترش این برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها شد زیرا در شهرستان‌های فارس استعدادهای نهفته‌ای در زمینه ادبیات حضور دارند.

سپس پنل تخصصی با مسئولیت دکتر سعید حسام پور و نقد و بررسی آثار اعضای کانون توسط احمد اکبرپور، فاطمه فروتن و الهام مزارعی و‌ هادی فردوسی برگزار شد.

همچنین در خلال این برنامه، کارگاه نوشتن خلاق اعضای کانون پرورش فکری فارس با حضور فاطمه فروتن و کارگاه نقد ادبی با حضور سعید حسام پور و شیدا آرامش فرد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها