شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
تشویق به خواندن داستان ایرانی در جشنواره «داستان ایرانی نشر ققنوس»

جشنواره «داستان ایرانی» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق مردم به خواندن کتاب‌های داستان ایرانی و با مشارکت بیش از 50 نویسنده برگزار مي‌شود.

زهره حسین‌زادگان مدیر نشر آفرینگان که بخش کودک و نوجوان گروه انتشاراتی ققنوس را شامل می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جشنواره «داستان ایرانی نشر ققنوس» و هدف از برگزاری این جشنواره گفت: گروه انتشاراتی ققنوس با همکاری کتاب پلاس و اهل قلم، جشنواره «داستان ایرانی» را برگزار می‌کنند. این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق مردم به خواندن کتاب‌های داستان ایرانی و با مشارکت بیش از 50 نویسنده برگزار مي‌شود.

وی همچنین درباره زمان این جشنواره بیان کرد: دوستداران کتاب می‌توانند در این جشنواره که از روز 14تیر ماه همزمان با روز قلم آغاز شده است و تا یکم مردادماه ادامه دارد مشارکت کرده و با بیان ایده‌ها و نظرات خود بر داستان‌های ایرانی، برایمان داستان دیگری رقم بزنند و  با یکدیگر به رقابت بپردازند.

حسین‌زادگان درباره نحوه شرکت در این جشنواره اظهار کرد: افراد علاقه‌مند و متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره «داستان ایرانی نشر ققنوس» مراجعه کنند. در این سایت 50 کتاب از آثار منتشر شده نشر ققنوس قرار داده شده است و هر کتاب صفحه مخصوص به خود را دارد.

وی در ادامه افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به هر صفحه هم در چالش نویسنده شرکت کنند که می‌توانند با یکی از این شخصیت‌های داستان همذات‌پنداری کرده یا این که پایان داستان را از زبان خود بنویسند. در بخش دیگر نیز می‌توانند نظرات و نقدهای خود را درباره کتاب بنویسند و آن را به اشتراک بگذارند و همچنین از نظرات دیگران بهره‌مند شوند.

 او درباره نحوه انتخاب این کتاب‌ها بیان کرد: این آثار از جمله کتاب‌هایی است که در سال‌های اخیر چاپ و تجدید چاپ شده‌اند یا نویسندگان آن اثر دوست‌ داشتند تا در این جشنواره ما را همراهی کنند. همچنین این امتیازات براساس دیدگاه و نظرات مردم به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

زهره حسین‌زادگان در پایان گفت: در انتهای جشنواره ایده‌های داستانی که بیشترین رای را از نگاه مردم داشته است انتخاب شده و از برگزیدگان در روز عید غدیر تجلیل به عمل خواهد آمد.
 

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    با کمال احترام. ایده بسیار لوس و خنکی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها