شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه‌ اهل قلم در نشر ثالث

نشر ثالث به مناسبت روز قلم از برخی نویسندگان و مترجمان دعوت کرد تا در کتابفروشی ثالث حضور پیدا کنند و از این رو فرصتی فراهم کرد تا علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بتوانند با اهل قلم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تقویم، چهاردهم تیرماه به اسم «روز قلم» ثبت شده است،  همین بهانه‌ای شد برای گرامیداشت کسانی که بن مایه و اصل کار حرفه‌ای‌شان جز عشق، صبوری و تعلق‌ خاطر به فرهنگ و کتاب نیست.

نشر ثالث چهارشنبه دوازدهم تیرماه به مناسبت روز قلم از برخی نویسندگان و مترجمان دعوت کرد تا در کتابفروشی ثالث حضور پیدا کنند و از این رو فرصتی فراهم کرد تا علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بتوانند با این جمع اهل قلم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشته باشند.

هنوز ساعت پنج عصر نشده بود که به غیر از نویسنده‌ها و مترجم‌های دعوت شده، برخی دیگر از اهالی قلم برای معنا بخشیدن به روز قلم و دیدار با همکاران نویسنده و مترجم خود، و همچنین مخاطبان آثار، در کتابفروشی ثالث جمع شدند.

در این فضای گرم و صمیمی اهالی قلم در خصوص وضعیت کنونی نشر، اوضاع نابسامان کاغذ، قیمت کتاب و تأثیر آن بر روند کلی کتاب‌خوانی مردم علاقه‌مند به کتاب با یکدیگر گپ و گفت صمیمانه‌ای داشتند. همچنین، همراه با تازه شدن دیدارها میان دوستان نویسنده و مترجم، آن‌ها یکدیگر را در جریان آخرین آثار در دست چاپ، در دست تألیف و ترجمه، و منتشر شده قرار دادند. از دیگر اتفاق‌های جالب این برنامه خرید کتاب توسط اهالی قلم و اهدای همراه با امضاء آن به دوستان خود بود.

در انتهای برنامه کیک خاصی که به مناسبت روز قلم طراحی شده بود همه را برای عکس‌های یادگاری و برش کیک دورهم جمع کرد. حامی این برنامه فرهنگی، یوروپن، به رسم یادبود برای نویسندگان و مترجمان دعوت شده در این مراسم هدیه‌ای در نظر گرفته بود که با حضور نماینده یوروپن به آن‌ها اهداء شد و پس از آن در کافه نشر ثالث از همه مهمانان برنامه پذیرایی شد.

گفتنی است که علی بوذری، امین حسینیون، مریوان حلبچه‌ای، یاسمن خلیلی‌فرد، هادی خورشاهیان، محمدرضا زمانی، سیدعلی صالحی، عالیه عطایی، مجید غلامی جلیسه، مسعود فروتن، کاوه فولادی‌نسب، شقایق قندهاری، سودابه قیصری، مجتبی گلستانی، شاهرخ گیوا، نرگس مساوات، حافظ موسوی، کاوه میرعباسی، فؤاد نظیری، مهدی یزدانی خرم، رسول یونان از جمله نویسندگان، مترجمان و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kp ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    این عکس رو من گرفتم. تعجب می‌کنم چطور بدون ذکر نام منتشر کردین!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها