چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان آذریزدی به میزبانی یزد

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان آذریزدی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ملی تصویب شده است و در سال‌های آینده نیز به صورت فراملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، دومین نشست ستاد هماهنگی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران با حضور مسئولانی فرهنگی و اجتماعی یزد در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست گفت: برنامه‌ریزی در جهت تقویت برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و همچنین برطرف کردن ضعف برنامه‌های شهرهای پیش از ما در پایتخت کتاب ایران، از جمله تلاش‌های ما بوده است.

وی افزود: ما سعی کرده‌ایم تا طرح‌های کتاب و کتابخوانی به صورت پایدار باشند و با همت و انگیزه بیشتری در جامعه دنبال شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یادآور شد: انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، فرصتی برای ما است تا از آن استفاده کرده و به عنوان هویت مردم یزد ثبت کنیم.

جوادیان زاده تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا این عنوان، برای سال‌های متمادی برای شهر یزد شناخته شود.

وی گفت: برند پایتخت کتاب ایران می‌تواند برای ما کارکردهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد که بایستی از این فرصت استفاده بهینه داشته باشیم.

سیدخلف حوتی‌نژاد معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: ما در طرح‌های پایتخت کتاب ایران سعی کرده‌ایم برنامه‌های مختلفی داشته باشیم که یکی از آنها توجه به حوزه کودک و نوجوان به‌خصوص نویسنده فقید، مهدی آذریزدی بود تا شخصیت‌هایی همچون آذریزدی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی افزود: جشنواره کتاب کودک و نوجوان آذریزدی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ملی تصویب شده است و در سال‌های آینده نیز به صورت فراملی این موضوع مطرح می‌شود.

حوتی‌نژاد ادامه داد: 18 تیر روز ملی کودک و نوجوان است که ما سعی داریم تا در این ستاد جهت انعکاس کشوری برنامه‌ها و بررسی طرح‌ها و همگرایی در این زمینه داشته باشیم.

وی بیان کرد: طرح دوشنبه‌های کتابخوان یکی از طرح‌های ملی در پایتخت کتاب ایران است که امسال برای اولین بار نیز جشنواره کشوری این طرح را داریم که امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان بهزیستی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شود.

حامد عطارها، جانشین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه به استاد آذریزدی ارادت داریم اما شاهد کمبود کتاب‌های وی در کتابخانه‌ها بودیم اما طی مدت 2 سال پیش با مکاتباتی که با نهاد کتابخانه‌ها انجام شد، کتاب‌های آذریزدی در کتابخانه‌های کشوری تهیه شد و الان بیشترین امانت کتاب‌های کشور، کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است.

وی افزود: ما در کتابخانه‌های یزد بیش از یکصد برنامه در روز ادبیات کودک و نوجوان داریم که نمایشنامه‌خوانی، قصه‌گویی و نمایش آثار استاد آذریزدی در کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

جانشین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: ما در روز 18 تیر افتتاح کتابخانه کاظمینی در شهرک رزمندگان را داریم که به صورت خیّرسازی انجام شده است و الان در حال تجهیز آن هستیم.

عطارها یادآور شد: تحلیل محتوایی کتاب‌های آذریزدی یکی از پژوهش‌هایی است که انجام شده است و این نیز می‌تواند به خوبی به ما کمک کند و قابلیت تبدیل شدن به کتاب را نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط