سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
خدمت‌‌رسانی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۰ عضو روشندل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 230 روشندل عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که به صورت متمرکز از خدمات کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی یاسوج استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، یاسر رحیمیان با اشاره به فعالیت بخش نابینایان کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی در شهر یاسوج گفت: یکی از رسالت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه به نابینایان است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این مهم با ایجاد و راه‌اندازی بخش نابینایان چند سالی است که پویا و فعال است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، درحال حاضر 230 نابینای روشندل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که به صورت متمرکز از خدمات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی یاسوج استفاده می‌کنند.

وی افزود: ارسال 60 عنوان کتاب صوتی رایگان به صورت ماهیانه به سطح استان، دانلود و انتشار بیش از 70 کتاب صوتی و 50 کتاب صوتی رده سنی کودک و نوجوان و ارسال به تلفن‌های همراه نابینایان، از جمله خدمات کتابخانه‌های عمومی است.

رحیمیان به برگزاری کلاس‌های آموزشی در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی (ره) اشاره کرد و گفت: آموزش خط بریل ویژه نابینایان، آموزش رایانه، آموزش زبان انگلیسی، آموزش کاردستی و گلسازی نیز در این بخش به صورت هفتگی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: علاوه بر آموزش و برپایی کارگاههای متناسب نابینایان روشندل، در این بخش برنامه‌های فرهنگی نظیر نشست‌های کتابخوانی، جمع‌خوانی کتاب و مسابقات نقاشی و کتابخوانی نیز جهت مشارکت این عزیزان روشندل در برنامه‌های مناسبتی در طول سال انجام می‌شود که با استقبال خوبی برخوردار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها