سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت خوبی برای شناخت اهل بیت (ع) است

امام جمعه آبادان گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت خوبی برای شناخت اهل بیت (ع) است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی‌پور ضمن دعوت مردم آبادان برای شرکت در این جشنواره گفت: وقتی گفته می‌شود هر کس حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند به مانند آن است که امام رضا (ع) را زیارت کرده است، بر همین اساس باید شخصیت والای حضرت معصومه (س) را شناخت و از این بزرگواران الگو گرفت.

وی با اشاره به حدیث «مَنْ مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِیتَتُهُ مِیتَةٌ جَاهِلِیةٌ» از پیامبر اکرم (ص)، افزود: هر فردی بمیرد در حالی که امامی نداشته و یا از امامش آگاه نباشد، مرگش، مرگ جاهلی است. در تاریخ  فراوان‌اند مردمانی که به علت نداشتن شناخت از شخصیت والای امامان روبروی آن بزرگواران قرار گرفته و به مخالفت با معصومین پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی‌پور افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی که متولی آن نهاد کتابخانه‌های عمومی است، فرصت خوبی است برای شناخت ائمه معصومین علیهم السلام و بهره‌مندی از فضایل آنها است و امروز می‌تواند الگوی خوبی برای همه مردم ایران و جهان باشد.

امام جمعه آبادان در پایان یادآور شد: از مردم آبادان دعوت می‌کنم در این جشنواره شرکت کنند و از منابع غنی این جشنواره که واقعاً منابع خوبی برای شناخت اهل بیت هستند، استفاده کنند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه ماهشهر در دیدار با کتابداران کتابخانه‌‌های عمومی این شهرستان بر ترویج منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان ترویج ارزش‌‌های اسلامی در جامعه تاکید کرد.


وی در خصوص تاثیر مطالعه بر فضای جامعه عنوان کرد: مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از بارزترین روش‌‌ها برای ترویج ارزش‌‌ها و فرهنگ‌سازی مسائل دینی است و کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای برای ماندگار کردن مسائل ارزشی در جامعه دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

امام جمعه ماهشهر اضافه کرد: آیات و احادیث بسیاری در خصوص ارج نهادن به جایگاه کتاب و کتابخوانی وجود دارد و به همین علت باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین، متولیان مراکز فرهنگی و کتابخانه‌‌های عمومی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در سال‌‌های اخیر، جشنواره کتابخوانی رضوی به خوبی در بین مردم و مسئولین معرفی شده است که علاوه بر تشویق و ترغیب عامه مردم به کتابخوانی، به شناخت هرچه بهتر سیره رضوی و ائمه اطهار علیهم السلام در تمام رده‌‌های سنی پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها