سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
نکوداشت مقام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعظم طالقانی

نکوداشت اعظم طالقانی، فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سوی انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ نکوداشت اعظم طالقانی، فعال سیاسی و نماینده دوره نخست مجلس شورای اسلامی را چهارشنبه 8 خردادماه در سالن حکمت کتابخانه ملی برگزار می‌کند.

انجمن زنان پژوهشگر تاریخ تا کنون نکوداشت زنانی چون ژاله آموزگار، استاد دانشگاه، نوش‌آفرین انصاری، کتابدار، مه‌لقا ملاح، فعال محیط زیست و تنی چند از بانوان نامدار در عرصه تاریخ و فرهنگ را برگزار کرده است.

اعظم طالقانی، فرزند سید محمود طالقانی، نخستین خطیب امام جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. او در دوران پهلوی مدتی را در زندان قصر و اوین گذراند. پس از آن در رشته ادبیات تحصیلات دانشگاهی را دنبال کرد.

بانو طالقانی بعد از پیروزی انقلاب تلاش بسیاری کرد تا با انتشار مجله «پیام هاجر» و «پیام ابراهیم» و با شرکت در ثبت‌نام کاندیداتورهای ریاست‌جمهوری زنان را به مطالبه حق و حقوق‌شان تشویق کند. 

طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی است، سال‌ها پیش مدرسه راهنمایی دخترانه تاسیس کرد و همواره تلاش کرده تا از حقوق زنان دفاع کند.  

نکوداشت مقام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعظم طالقانی چهارشنبه 8 خردادماه به نشانی کتابخانه ملی و اسناد، بعد از بلوار مترو حقانی، مرکز همایش‌های سازمان ملی سالن حکمت ساعت 16 و 30 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها