دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
بزرگترین کتابخانه روستایی کشور سالن مطالعه ندارد!

رئیس اداره کتابخانه های عمومی نهبندان از کمبود فضا در کتابخانه عمومی روستای خوانشرف، بزرگترین کتابخانه عمومی روستایی کشور گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، مهدی راستگو در این باره گفت: روستای خوانشرف بزرگترین کتابخانه عمومی روستایی کشور را از نظر تعداد کتاب دارد و اگرچه در بین شهرهای خراسان جنوبی نیز بزرگترین است، اما با این وجود باز هم با کمبود فضا مواجه است و سالن مطالعه این کتابخانه محدودیت دارد.

وی افزود: در حال حاضر این کتابخانه 250 مترمربع وسعت دارد که قسمت مخزن را شامل می‌شود و سالنی برای مطالعه ندارد. این کتابخانه یک فضای باز دارد که به عنوان بخش مطالعه از آن استفاده می‌شود بنابراین مشارکت بخش‌های دولتی و غیردولتی برای خرید زمین و توسعه آن ضرورت دارد.
 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهبندان تاکید کرد: درخواست اعتبار برای توسعه این کتابخانه عمومی سال قبل هم به فرمانداری ارائه شد اما اعتباری برای آن پیش بینی نشد در  حالی که 120 مترمربع توسعه این کتابخانه  حداقل 250 میلیون تومان نیاز دارد.

به گفته راستگو، کتابخانه عمومی غلامحسین آسکتی در روستای خوانشرف نهبندان، بیش از 44 هزار جلد کتاب ثبت شده و حدود 5 هزار جلد کتاب ثبت نشده دارد که توسط این خیر مرحوم (غلامحسین آسکتی) اهدا شده است و تعداد منابع آن از کتابخانه‌های عمومی مرکز استان بیشتر است.

وی یادآوری کرد: مهمترین مشکل این کتابخانه کمبود فضا است و پس از آن مسئله کمبود منابع کمک آموزشی مطرح می‌شود.
 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهبندان همچنین گفت: توسعه کتابخانه محتاج نهی در مرکز شهرستان و به وسعت 120 مترمربع، نیاز به 250 میلیون تومان اعتبار دارد که این عملیات سال 94 شروع شده و طبق قرارداد باید سال گذشته به پایان می‌رسید اما به علت تورم در قیمت‌ها، هزینه مورد نیاز هم افزایش یافت.

راستگو توضیح داد: اعتبار اولیه برای این کار 120 میلیون تومان برآورد شده بود که برای توسعه این فضا کافی نبود و با توجه به گرانی باید مبلغ بیشتری پیش بینی می‌شد. در اعتبارات امسال باید درخواست اعتبار شود تا رقمی پیش بینی و پروژه زوتر تمام شود.

به گفته وی، طرح توسعه و بهسازی کتابخانه محتاج نهی نیاز به 250 میلیون تومان دارد که البته بنیاد برکت قول تامین 100 میلیون تومان را داده است اما تاکنون 40 میلیون تومان آن، محقق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها