یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان آغاز به کار کرد

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت: ترویج فرهنگ قرآنی منوط به برگزاری محافل و مجالس در مراکز فرهنگی سطح شهر و در زمینه های مختلف قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در زمینه های مختلف قرآنی و با مشارکت ۷۰ مشارکت کننده در بیشتر از ۱۸۰ غرفه، عصر روز شنبه ۲۸ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان افتتاح شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم گفت: مدیریت شهری باید برای ترویج قرآن و علوم قرآنی تلاش لازم را را داشته باشد. یکی از مشکلات امروز جامعه اسلامی توجه نداشتن به قرآن و مفاهیم قرآنی است.

نصر اصفهانی گفت: باید شرایط جامعه برای انس بیشتر با قرآن فراهم شود تا مفاهیم قرآنی در بطن و متن زندگی همه قرار بگیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: چنانچه در ترویج، تولید و مصرف اندیشه قرآنی و توجه به چنین نمایشگاه هایی تلاشی صورت نگیرد، جامعه اسلامی با مشکل مواجه می شود.

وی همچنین گفت: فهم قرآن و عمل به آن بسیاری از مشکلات را حل می کند، اما همه ما در هر مقام و با هر مسئولیتی در زمینه ترویج و فهم قرآن و مفاهیم قرآنی کوتاهی کرده ایم.

اصفهانی افزود: از مسیر قرآن می‌توانیم زندگی دنیوی و اخروی خود را تبیین و مشخص کرده و قرآن را به عنوان چراغ راه  زندگی داشته باشیم.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان ادامه داد: پیامبر (ص) در زمانه خود از مهجور بودن قرآن در میان امت شکایت کرد. امروز از مشکلات ما این است که قرآن متاسفانه در خانه‌ها بسیار کم استفاده شده و به نوعی مهجور مانده است.
 
نصر اصفهانی تاید کرد: همه ما در هر مقام و مسئولیت برای قرآن کم گذاشته ایم و آنطور که شایسته و بایسته است قرآن را تکریم نکرده ایم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان دیگر سخنران این افتتاحیه قرآنی گفت: شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت تخصصی ترین و علمی ترین نمایشگاه در زمینه قرآن است.

علی یارمحمدیان افزود: نمایشگاه قرآن مکان مناسبی برای ارتباط مردم با جامعه قرآنی است. شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مکان مناسبی برای تعامل حافظان قرآنی، تولیدکنندگان محصولات قرآنی، خادمان، معلمان و پیشکسوتان قرآنی است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در پایان گفت: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان 51 رویداد فرهنگی و اقتصادی و... را در سال جاری میزبانی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها