شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
شهرداری حمیدیا کتابخانه جدیدالتاسیس خود را به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار کرد

شهردار حمیدیا از واگذاری ساختمان جدید کتابخانه ایثار این شهر با 300 مترمربع زیربنا به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و در قالب قرارداد حق انتفاع 40 ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا با مسئولان این شهر و رقیه دوست‌فاطمیها، مدیرکل نهادهای کتابخانه‌های استان یزد برگزار شد.

رقیه دوست فاطمیها در این نشست با اشاره به روند تسویه سهم نیم‌درصدی شهرداری‌های این استان از محل درآمدهایشان به کتابخانه‌های عمومی یزد، گفت: ما در هر شهری سهم نیم درصدی در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها داریم که شهرداری حمیدیا و شورای اسلامی این شهر به‌خوبی در این زمینه حمایت کرده‌اند.

وی افزود: شهر حمیدیا به‌خوبی در زمینه مقوله کتاب و کتابخوانی گام برداشته که از جمله این اقدامات مثبت در کتابخانه حضرت زهرا(س) است و امیدواریم در زمینه کتابخانه‌های دیگر نیز این پیشرفت را داشته باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد یادآور شد: پارسال شاهد حضور مناسب و چشمگیر حمیدیا در جشنواره رضوی بودیم که امیدواریم امسال نیز این حضور را داشته باشیم.

محمدحسین پاکدل، بخشدار جدید بخش مرکزی یزد و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات مثبتی که در حوزه کتابخانه‌های عمومی در شهر حمیدیا صورت گرفته است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم برنامه‌های فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی یزد بر پایه باورها و سنت‌های بومی مردم این مناطق توسعه یابد تا شاهد اقبال مردم و به ویژه جوانان روستاها به فعالیت‌های زیرساختی فرهنگی باشیم.

وی افزود: در این میان، فعالیت‌های کتابخانه‌محور به صورت ویژه می‌تواند به توسعه فرهنگی روستاها کمک کند و بر این باور هستیم کتابخانه، قلب فرهنگی روستا است.

محمد مرزبان شهردار حمیدیا نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تعامل ویژه مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا با کتابخانه‌های عمومی برای رشد و توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر، بیان کرد: در خصوص ساختمان جدید کتابخانه ایثار، تلاش شهرداری بر این بود تا طرح در حداکثر زمان ممکن و با دقت و ظرافت پیش برود که با همت پیمانکار طرح، این امر محقق شد.

وی ادامه داد: ساختمان جدید این کتابخانه در زمینی به مساحت 450 مترمربع و با 300 مترمربع زیربنا در کنار فضای پارک عسکری نجف‌آباد ايجاد شده است و پس از تکمیل، برای بهره‌برداری و تجهیز در قالب قرارداد حق انتفاع 40 ساله، به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار می‌شود.

سیدحبیب دشتی ريیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز از عزم جدی مسئولان این شهر برای پیشرفت و اعتلای کتابخانه‌ها گفت و یادآور شد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا برای پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها، آماده همه‌گونه همکاری و همراهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط