سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
​نویسنده جانبازِ‌ «رقص سنگ» آسمانی شد

محسن صالحی حاجی‌آبادی؛ جانباز شیمیایی و نویسنده ده‌ها عنوان کتاب در حوزه‌های بزرگسال و کودک و نوجوان، پس از تحمل سال‌ها عوارض شیمیایی به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محسن صالحی حاجی‌آبادی سال 1348 در روستای حاجی‌آباد از توابع نجف‌آباد متولد شد. دوران ابتدائی و راهنمائی را در همان روستا گذراند و پس از اخذ سیکل وارد حوزه علمیه نجف‌آباد شده و همزمان با آن به جبهه‌های جنگ اعزام شد.

درس‌های مقدماتی صرف و نحو تا معالم را در آن حوزه سپری کرد و سپس وارد حوزه علمیه قم شد و دروس لمعه و اصول به بالا را نزد اساتیدی همچون حسینی خراسانی، صفائی و طاهری مازندرانی گذراند. سپس در درس آیت‌الله علوی بروجردی شرکت کرده، ولی به علت بیماری وجانبازی چند سالی از دروس حوزه محروم شد و در این سال‌ها بیشتر به ادبیات فارسی، قصه، داستان و شعر کودک و نوجوان و دفاع مقدس پرداخت و ده‌ها عنوان کتاب در زمینه‌های بزرگسال و کودک و نوجوان تالیف کرد.
 
«رقص سنگ»، «اگر نامهربان بودیم و رفتیم» در حوزه بزرگسال و «خواستگار ذلیل مرده»، «اکبر کاراته و قلیه پیتو»، «اکبر کاراته و خرش»، «اکبر کاراته به تهران می‌رود»، «اکبر کاراته و آقایون کچل» در حوزه نوجوان و «شعر و رنگ‌آمیزی زری کوچولو» و «شعر و رنگ‌آمیزی ممقلی» در حوزه کودک، ازجمله آثار به‌جای مانده از این شهید سرفراز است.

محسن صالحی حاجی‌آبادی پس از تحمل سال‌ها رنج جراحت شیمیایی، دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه به آسمان پر کشید و پیکرش صبح امروز (سه‌شنبه 24 اردیبهشت) در روستای حاجی‌آباد تشییع و به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها