سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
لزوم ورود بخش خصوصی یزد در حوزه ساخت کتابخانه‌ها

رئیس حوزه هنری یزد بر لزوم ورود بخش خصوصی این استان در ایجاد کتابخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری در زمینه کتاب و کتابخوانی، گفت: پارسال 6 کتاب شعر و یک کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.

وی افزود: یکی از تاکیدات ما در زمینه، حضور بخش خصوصی در شهرستان‌ها و ایجاد کتابخانه‌ها است که در این زمینه می‌تواند حرکتی ماندگار با حضور آن‌ها صورت گیرد.

کوچک‌زاده با اشاره به اقدامات حوزه هنری در زمینه کتاب و کتابخوانی ادامه داد: در سال 97 همچنین کتاب «سالار تکریت» مجموعه خاطرات اسارت سیدحسین سالاری جانباز و آزاده یزدی‌ به قلم مصطفی زمانی‌فر، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری یزد در 288 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کوچک‌زاده بیان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون نیز 2 کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مرکز چاپ و منتشر شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه کتاب، چاپ کتاب «دهم فروردین» است که به زودی دو جلد آن رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری یزد همچنین با اشاره به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران توسط این شهر، گفت: این برند به نحوی حاصل همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان است و امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم موثرتر از گذشته همکاری داشته باشیم.

رقیه دوست فاطمیها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: در تمام شهرهای استان به جز خضرآباد، کتابخانه عمومی وجود دارد و استان یزد به لحاظ جمعیت، رتبه نخست سرانه کتاب و کتابخانه را در کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط