دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
قصه‌گویی برای کودکان توسط قصه‌گوی برتر کشور در غرفه پایتخت کتاب ایران

با حضور قصه‌گوی برتر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در غرفه یزد پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه‌های این غرفه رنگ و بوی تازه‌ای گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با برگزاری سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نمایشگاه برپا شده و برنامه‌های مختلفی در زمینه طرح‌های کتاب و کتابخوانی در این غرفه اجرا می‌شود.

یکی از این طرح‌ها اجرای طرح قصه‌گویی برای کودکان با عنوان «یک روز پرماجرای خاله» است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این طرح امروز دوشنبه 9 اردیبهشت با حضور نجمه احمدزاده، قصه‌گوی برتر در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و مربی باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان یزد در غرفه پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت.
 

در این طرح قصه‌گویی با تکنیک ابزاری همراه با عروسک‌هایی اجرا می‌شود که با دخیل کردن کودکان به نحوی سعی بر مشارکت آنها در قصه می‌شود.

احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به انتخاب قصه‌ها گفت: انتخاب این قصه بر اساس کتاب «خاله پیرزن» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است و سعی شده از این کتاب‌های کودکانه به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد فضای شاد برای کودکان و ایجاد انگیزه و علاقمندی در کودکان به هنر قصه‌گویی و همچنین تعامل با کودکان در حین قصه و تقویت خلاقیت در آنها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط