یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
گام برداشتن برای جشنواره کتابخوانی رضوی کاری اعتقادی است

نماینده دفتر نمایندگی آستان قدس در سمنان گفت: گام برداشتن برای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمدامین حقیقت نماینده دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در سمنان ضمن بیان اینکه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه و سیره زندگانی ائمه اطهار (ع) می‌شود، گفت: گام برداشتن برای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اعتقادی است.

وی از حمایت و مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی در سمنان برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان خبر داد.

حقیقت، از فعالیت کانون‌های خادمیاران کتاب در بخش معاونت فرهنگی اجتماعی آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: فراهم آوردن شرایط مناسب در خصوص دسترسی آسان  به منابع مطالعاتی در مناطق محروم و کم‌برخوردار، جذب منابع از طریق سنت حسنه وقف با هدف غنای مجموعه‌های سازمان در راستای حفاظت و حراست از میراث  گذشتگان،شناسایی افراد علاقه‌مند در حوزه کتاب و کتابخوانی جهت اعزام به مدارس، مراکز آموزشی مختلف، آسایشگاه‌ها، خانه سالمندان، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و قصه‌خوانی برای کودکان در قالب زنگ کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های مناسب و ارزشی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تشیع و سیره رضوی از مهمترین اهداف کانون‌های خادمیاران کتاب است.

وی افزود: گروه‌های خادم یاران کتاب از کتابداران علاقه‌مند و توانمند در حوزه کتاب و کتابداری هستند که این افراد بایستی آشنا به کار در کتابخانه تسلط به خدمات فنی و ارائه خدمات عمومی در کتابخانه‌ها باشند.

در ادامه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی  ۳۷ هزار و ۹۷۸ نفر از استان سمنان شرکت کردند.

سعید دهقانلو افزود: در سال گذشته از بین تعداد شرکت‌کنندگان جشنواره رضوی در این استان پنج نفر برگزیده کشوری، 17 نفر برگزیده استانی و 52 نفر شایسته تقدیر شدند.

وی آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی دانست و یادآور شد: این جشنواره در سه رده کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها