پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
جشن امضای کتاب «نخ قرمز به جای لب‌هایش» در نمایشگاه کتاب

نویسنده کتاب «نخ قرمز جای لب‌هایش» جمعه ششم اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب خود را برای مخاطبانش امضا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، زهرا نوری نویسنده کتاب «نخ قرمز جای لب‌هایش» روز جمعه ششم اردیبهشتماه از ساعت 17 تا 19 در غرفه نشر پیدایش در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، با مخاطبانش دیدار و گفتگو می‌کند.

مجموعه «نخ قرمز جای لب‌هایش» شامل یازده داستان به نام‌های «دلم یک مادر خوب می‌خواهد»، «اشک‌های کسی را در شب ندیده بودی»، «این دست‌های من است»،« بیرون از خانه زیر چادری»، «چیز جز درد حس نمی‌کردی»، «زیبای سنبله»، «صدای لباس مادر»، «مگر خودش یک زن نیست»، «نخ قرمز به جای لب‌هایش»، « پوستش را کمی خاراند»، «انگشت‌های خینه کرده» است.

داستان‌های این کتاب پر از واژگان بومی است و نویسنده هر جا که لازم بوده از پانویس بهره برده است. نکته جالب، پرتعداد بودن واژگانی مانند حویلی، چپلی، خینه و ... است که البته لطمه‌ای به فهم داستان‌ها وارد نکرده و نویسنده در عین حال استفاده از زبان و لهجه مورد نظر خود، تلاش خوبی در انتقال مفاهیم کلی داستان انجام داده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«... گاهی که سیلی به کومه‌هایم می‌زد، احساس‌شان می‌کردم، سرد و بی‌محبت  و البته سنگین. طوری که با ضربه‌اش رویم می‌گشت. ناگهان دختر غلتید. کالایش خاکی شده بود. چپلی‌هایش را نگاه کردم. از همان کفش‌های کوری بلند بود. نظری به پاهایم انداختم. چپلی پای راستم را کنار دروازه حویلی به پا کرده بودم»
 
نشست امضای این کتاب در غرفه نشر پیدایش واقع در بخش بزرگسال راهرو 25 غرفه 341 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها