پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
​مترجم آثار میشل فوکو ششم اردیبهشت به نمایشگاه کتاب می‌آید

افشین جهاندیده، مترجم عمده آثار میشل فوکو به فارسی از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ روز جمعه ششم اردیبهشت در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

افشین جهاندیده به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: من روز جمعه ششم اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در غرفه نشر شورآفرین حضور دارم. نشر شورآفرین به تازگی ترجمه فیلمنامه «لاکومب لوسین» نوشته‌ لویی مال و پاتریک مودیانو را منتشر کرده و به نمایشگاه کتاب آورده است.

وی افزود: علاقه‌مندان به گفت‌وگو درباره این کتاب می‌توانند در ساعت اعلام شده به غرفه شورآفرین واقع در شبستان راهروی ۱۹، غرفه شماره ۱۷ مراجعه کنند. همچنین از ساعت ۱۶ تا 17 و 30 دقیقه همین روز نیز در غرفه نشر نی واقع در شبستان انتهای راهروی ۳۱ حضور دارم.

افشین جهاندیده به معرفی اندیشه میشل فوکو در ایران مشهور است. عمده ترجمه‌های موجود در بازار اندیشه ایران از آثار فوکو به قلم نیکو سرخوش و افشین جهاندیده است که از میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «اراده به دانستن»، «دیرینه‌شناسی دانش»، «مراقبت و تنبیه: تولد زندان»، «نقد چیست؟ و پرورش خود»، «ایران: روح یک جهان بی‌روح: و ۹ گفت‌وگوی دیگر با میشل فوکو»، «تئاتر فلسفه: گزیده‌ای از درس‌گفتارها، کوتاه‌نوشت‌ها، گفت‌وگوها و…» و «خاستگاه هرمنوتیک خود». علاوه‌بر اینها کتاب «فوکو» به‌قلم ژیل دلوز و نیز «سوژه، استیلا و قدرت» با برگردانی از این دو مترجم در دسترس مخاطبان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها