پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
22 ناشر از 27 ناشر دارای مجوز خراسان جنوبی فعال هستند

معاون امور فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی 27 مجوز نشر صادر شده که از این تعداد 22 انتشاراتی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، محمود رمضانی با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه نشر کتاب در این استان در سالی که گذشت، گفت: در سال 97 تعداد 234 عنوان کتاب در 231 هزار و 80 جلد و در زمینه‌های مختلف اعم از عمومی، ادبیات، رمان، دانشگاهی، شهدا و... در خراسان جنوبی منتشر شد که در مقایسه با حدود 130 عنوان در سال 96، دو برابر رشد را در نسخه‌های چاپ شده، نشان می‌دهد.

خرید حمایتی 100 میلیون تومانی از ناشران استان در سال 97
وی اقدامات حمایتی و برگزاری کنگره شهدا در سال گذشته را در افزایش چاپ کتاب موثر خواند و افزود: در هر یک از دو سال اخیر 100 میلیون تومان به منظور حمایت از ناشران و نویسندگان کتاب خریداری شده است.

به گفته معاون امور فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی 36 کتابفروشی در استان فعال است و پارسال به چهار کتابفروشی متقاضی، تسهیلات کم‌بهره به میزان 30 تا 350 میلیون تومان اعطا شد.

از 27 ناشر دارای مجوز خراسان جنوبی، 22 ناشر فعال هستند
رمضانی افزود: برای حمایت از ناشران سامانه خرید کاغذ طراحی شده و قادر به خرید کاغذ با ارز 4200 تومانی با توجه به سوابق چاپ کتاب هستند.

وی همچنین گفت: در استان خراسان جنوبی 27 مجوز نشر صادر شده که از این تعداد 22 انتشاراتی فعال هستند و بیشترین تعداد انتشاراتی‌ها نیز در بیرجند متمرکز هستند و شهرهای طبس، قاین و فردوس نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها