چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
​چراغ نمایشگاه کتاب روشن شد/ سرما؛ اولین میهمان نمایشگاه سی‌ودوم

سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی آغاز به‌کار کرد که همچنان نیروهای خدماتی و ناشران مشغول آماده‌کردن بخش‌های مختلف نمایشگاه‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ‌(ایبنا) چراغ سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران چهار‌شنبه(4 اردیبهشت‌ماه) ساعت10  روشن شد. در‌های شبستان به روی اهالی قلم و کتاب‌دوستان گشوده شد.

مترو حتی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مملو از جمعیت بود. ترافیک در خیابان‌های اطراف مصلی نیز مشاهده می‌شود؛ به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل این این حجم ترافیکی تعطیلی پارکینگ شهید بهشتی است.   

گشت کوتاه در نخستین لحظات در بخش‌های مختلف مصلی، محل برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، نشان می‌دهد نیرو‌های خدماتی تا پاسی از شب گذشته و ساعاتی قبل از شروع قرار کتاب‌دوستان، برای آماده‌سازی کامل غرفه‌ها در مصلی مستقر بوده‌اند.    

بخش‌های‌ دانشگاهی، کودک و نوجوان و دیجیتال با حضور غرفه‌دارن آماده میزبانی از مردم هستند. شبستان که ناشران عمومی را در خود جا داده آماده پذیرایی شده است.

شاتل‌ها ساعاتی قبل از شروع رسمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه‌داران و ناشران را به مقصد رساندند.

پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه کتاب تهران تا ساعات دیگر که به ظهر نزدیک می‌شویم و هوا به مرور رو به گرما می‌رود، حضور گرم ‌تر مردم را شاهد باشیم.  

کوتاه از نشانی بخش‌های مختلف نمایشگاه
علاقه‌مندان کتاب‌های خارجی اعم از لاتین و عربی می‌توانند به طبقه اول رواق شرقی مراجعه کنند.

ناشران دیجیتال امسال با عنوان ناشران الکترونیک و فناوری‌های نوین و با حدود 100 ناشر در طبقه دوم رواق شرقی جانمایی شده‌اند.

ناشران دانشگاهی نیز امسال مطابق دوره‌های گذشته در شرق مصلا و زیر سازه‌های موقت جانمایی شده‌اند.

امسال ناشران آموزشی در مکان سال گذشته جانمایی شده‌اند، اما  حدود 750مترمربع از فضای این ناشران کاهش پیدا کرده است.

در این دوره ناشران بخش عمومی با آمار 1500 ناشر در مقایسه با بخش کودک و نوجوان با 355 ناشر،‌ دانشگاهی با 500 و 109 ناشر در بخش آموزشی و همچنین 100 ناشر در بخش دیجیتال همانند دوره‌های گذشته رکوردار هستند. فضای اختصاص داده شده به ناشران عمومی نیز که به جز نشر بخش دانشگاهی همگی در فضای مسقف جانمایی شده‌اند، معادل 14 هزار و 200 متر مربع است.    

تعداد  400 هزار عنوان کتاب در این دوره از سوی از سوی ناشران عرضه و یا به نمایش گذاشته می‌شود.

800 ناشر خارجی نیز امسال  در این دوره از جشن اردیبهشت‌ کتاب کشورمان حضور دارند. کشور جمهوری خلق چین امسال به‌عنوان مهمان ویژه در سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
  
سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت‌ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها