دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
حضور «گل آذین» با 50 عنوان کتاب مطالعات زنان در نمایشگاه کتاب

پروین صدقیان از افزایش ده درصدی کتاب‌های مطالعات زنان انتشارات گل آذین در سی و دومین نمایشگاه کتاب خبر داد.

پروین صدقیان، مدیر انتشارات گل‌آذین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) باتوجه به حضور این انتشارات در سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از عرضه سه عنوان کتاب جدید در حوزه مطالعات زنان خبر داد.

مدیر انتشارات گل‌آذین با بیان اینکه کتاب‌های مطالعات زنان این انتشاراتی نسبت به سال پیش ده درصد افزایش پیدا کرده است گفت: ما روند افزایشی را نسبت به سال قبل داشتیم و امسال 50 کتاب در حوزه مطالعات زنان را در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار خواهیم داد تا بتوانیم مخاطبان این حوزه را از منابع بیشتری بهره‌مند سازیم.

صدقیان با اشاره به عرضه آثار ترجمه‌ای در حوزه مطالعات زنان افزود: کتاب «فمینیسم معاصر» ترجمه جدیدی است که از طریق بررسی رابطه و وابستگی بین دیدگاه‌های فمینیستی گوناگون و مناظره‌های کلیدی معاصر، نظریه‌های فمینیسم و سایر نظریه‌های اجتماعی ـ سیاسی را به همه دانشجویان، علاقه‌مندان و اساتید معرفی می‌کند. نویسنده این اثر  جانیس مک لاوگلین و مترجم آن سعید صدرالاشرافی است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی زنان ناشر بیان کرد: عنوان دیگری که از سوی نشر گل آذین در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود، «جنسیت و سایکوپات، روابط نابرابر جنسیتی و روان آزاری» است که عباس محمدی اصل تلاش کرده است که نشان دهد چگونه روابط نابرابر قدرت میان زنان و مردان در شکل گناه­کاری نهادینه می‌­شود و هویت را از نوجویی باز داشته و هزینه­‌های سنگینی را از این رهگذر به جامعه انسانی تحمیل می­‌کند. همچنین همه پژوهشگرانی که علاقه‌مند بررسی نسبت «جنسیت» و سایر مفاهیم اجتماعی و فرهنگی هستند، با خواندن این کتاب به سرنخ‌­های خوبی در زمینه جنسیت و روان­پزشکی می­‌رسند.

به گفته صدقیان، «برساخت اجتماعی جنسیت» عنوان اثر دیگری از عباس محمدی اصل است که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود که این کتاب با تاکید بر جنسیت می‌کوشد تمرینی برای فهم جامعه شناسی سیالات در میانه جامعه‌شناسی تغییر باشد و تحولات سامان‌مند آن را نشان دهد و دانشجویان علوم اجتماعی را به دریافت پیوستار متغیرهای انسانی ـ اجتماعی سوق دهد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها