یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
انتشارات ایرانشناسی با 80 عنوان کتاب به نمایشگاه می‌آید

انتشارات ایرانشناسی با بیش از 80 عنوان کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- انتشارات ایرانشناسی در سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهار عنوان جدید را نیز عرضه خواهد کرد؛«آبشارهای ایران» نوشته مجید اسکندری، «مارهای ایران» تألیف مهدی رجبی‌زاده، «دریاچه ارومیه» و ویرایش جدید کتاب «راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان ایران» تألیف کامران کمالی عناوین این چهار کتاب را تشکیل می‌دهند.
 
کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران» لیستی از 750 آبشار گزارش شده از ایران ارائه می‌دهد و تعداد بیش از 330 آبشار از آن‌ها به‌صورت مصور معرفی شده‌اند. هر صفحه به یک آبشار اختصاص یافته و کروکی مسیر دسترسی و مختصات جغرافیایی هر آبشار به‌صورت خطی و نقشه جغرافیایی مشخص شده است. برای هر آبشار نوع دسترسی به چهار صورت آسان، پیاده‌روی سبک، پیاده‌روی سنگین و فنی سخت، با نماد مخصوص خود مشخص شده‌اند و همچنین فصلی یا دائمی بودن آن‌ها نیز با نماد تعریف شده است.
 
کتاب «مارهای ایران» تألیف مهدی رجبی‌زاده به شکل یک راهنما طراحی و اجرا شده و هدف آن شناخت مارهای ایران برای کمک به حفاظت آنها است. این کتاب تلاش دارد با زبانی ساده و روان اما علمی و واقع‌بینانه مخاطبان را با دنیای مارها آشنا و خرافات و باورهای نادرست درباره این موجودات را تصحیح کند.
 
کتاب «دریاچه ارومیه» حاصل تحقیق و پژوهش شرکت مهندسین مشاور آبان‌پژوه است و در سرفصل‌های جداگانه به جغرافیای طبیعی، لیمنولوژیکی دریاچه ارومیه، پایش برخط (online) داده‌های اقلیمی، پوشش گیاهی و پرنده‌شناسی پرداخته است. این اثر، گامی مؤثر برای جست و جوی گذشته و بیان شرایط امروز محسوب می‌شود و بستری برای درک بهتر شرایط بوم‌شناسی دریاچه ارومیه و تالاب‌های وابسته به آن را فراهم آورده است.
 
در کتاب «راهنمای میدانی خزندگان و دوزیستان ایران» نیز تمامی گونه‌های خزندگان (254 گونه) و دوزیستان (21 گونه) که در ایران هستند، معرفی شده‌اند. این اثر مبتنی بر به‌روزترین اطلاعات پایه‌ای موجود و تجربیات شخصی نگارنده است.
 
انتشارات ایرانشناسی در شبستان راهروی 27، غرفه 17 میزبان بازدیدکنندگان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها