سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
نمایشنامه «کاکوتی» در یزد رونمایی شد

نمایشنامه «کاکوتی» اثر کرامت یزدانی هنرمند یزدی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در مراسمی که شب گذشته با حضور مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد و مسئولان استانی در محل تالار هنر یزد برگزار شد، از کتاب نمایشنامه کاکوتی اثر کرامت یزدانی هنرمند یزدی رونمایی شد.

در این مراسم که نمایش کاکوتی نیز در آن به اجرا در آمد، این نمایشگا توسط نصرالله قادری نویسنده، مترجم، کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کتاب نمایشنامه کاکوتی در 56 صفحه در قطع رقعی با شمارگان 1100 نسخه در هفته هنر انقلاب اسلامی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

از حواشی این برنامه خرید بلیط حضور در برنامه، توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و مسئولان فرهنگی استان به منظور حمایت از سیل زدگان کشور است که برای اولین بار در سطح استان به اجرا در آمد.

داستان کاکوتی که در پی انتقال یک مفهوم انسانی و صلح و دوستی میان ملت‌هاست، به رویارویی و ارتباط یک سرباز ایرانی و یک سرباز زخمی عراقی می‌پردازد که برای زنده ماندن به کمک همدیگر نیاز دارند. در این مخمصه و تنگنا، سرباز ایرانی برای رفع تشنگی سرباز عراقی ـ‌که اسیر شده‌ـ گیاهی را به نام «کاکوتی» به او می‌دهد.

«کاکوتی» نام گیاهی است با گل‌های بنفش و از تیره نعنائیان که بوی گرم و تندی همانند نعناع دارد و با عطر ویژه خود در طب سنتی و آشپزی استفاده می‌شود. این گیاه، فصل بهار در نواحی کوهستانی ایران از جمله ارتفاعات برخی مناطق استان یزد می‌روید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط