دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
فروش کتاب‌های مطالعات زنان بالاست اما تولید کم است

اکبر قنبری از عرضه سه کتاب جدید در حوزه مطالعات زنان در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

اکبر قنبری، مدیر انتشارات «نگاه معاصر» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره فعالیت‌های نشر متبوع خود در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: این نشر قرار است سه اثر جدید خود را به علاقمندان حوزه مطالعات زنان عرضه کند. «فمینیسم زشت و زیبا» به نویسندگی محمد جلال‌الدین واژی عنوان یکی از این آثارست که به جنبش‌های زنان و فمینیسم می‌پردازد.

او «زن به ظن و زعم سورآبادی» را اثر منشر شده دیگری از سوی این انتشارات عنوان کرد و افزود: حسین عباسی نویسنده این کتاب به بحث زنان در قرآن پرداخته است. همچنین کتاب «دایره‌های ترس زنان در گفتمان دینی » اثری از نصرحامد ابوزید و به مترجمی ادریس امینی از دیگر عناوین جدید انتشارات «نگاه معاصر» است که  بحث زنان را از منظر فلسفه در اسلام و عرفان مورد بررسی قرار می‌دهد. 

به گفته مدیر انتشارات «نگاه معاصر»، ​چند سالی است که این نشر، کتاب‌های مختلفی در حوزه زنان از جمله کشف حجاب، زنان و جنسیت، نیاکان ما و رازوری زنانه، سخنگویان پرده نشین و سیاست‌های جنسی و جنسیتی در دوره قاجار منتشر کرده است.

قنبری با بیان اینکه متاسفانه تعداد کتاب‌هایی که در حوزه زنان منتشر می‌شود بسیار کم است عنوان کرد: این دسته از کتاب‌ها خریداران بیشتری دارد و نسبت به کتاب‌های حوزه‌های مختلف از فروش بالایی برخوردار است و امید است که با گذشت زمان تعداد این کتاب‌ها افزایش پیدا کند.

مدیر انشارات نگاه معاصر، کم کاری فعالان زنان، نگاه مردسالارانه، حساس نبودن به جریانات فکری در سطح جهانی، عدم توجه اساتید و نویسندگان و مسئولان به موضوع مطالعات زنان را از جمله عوامل کمبود تولید کتاب‌ در این حوزه دانست.

او با اشاره به اینکه برخی رشد بی‌سابقه تحصیلات زنان را خطری می‌دانند که موجب افزایش مطالعات زنان شده و به دنبال آن مطالباتشان هم بیشتر می‌شود، گفت: موضوع زنان از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بحث‌هایی است که باید در حوزه کتاب روی آن کار شود و نویسندگان و ناشران نباید خط‌ قرمزهای فرهنگی و سیاستی را بهانه کنند و اختلاف سلیقه ممیزان نباید به نظریه حاکمان تسری داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها