چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
​ناشران غائب در نمایشگاه کتاب، نشست مطبوعاتی برگزار می‌کنند

جمعی از ناشران که از حضور در سی‌‌و‌دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران منصرف شده‌اند، برای تشریح اهداف خود نشست مطبوعاتی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آستانه برگزاری سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جمعی از ناشران به دلیل برخی مشکلات و با رویکردهایی مشخص در این دوره شرکت نمی‌کنند.

از‌جمله این مراکز نشر می‌توان به نشر قطره به مدیرمسئولی بهرام فیاضی و افسر صفائیان مدیرمسئول انتشارات فائق و عضو هیات مدیره انجمن ناشران آموزشی اشاره کرد.

فیاضی که سال گذشته نیز در بزرگترین رویداد کتاب‌محور کشور حضور نداشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایبنا حمایت از کتاب‌فروشی را دلیل اصلی این تصمیم خود اعلام کرده بود. وی معتقد است، فروشگاهی بودن نمایشگاه کتاب به اقتصاد کتاب‌فروشی‌ها لطمه وارد می‌کند.   

افسر صفائیان نیز در گفت‌و‌‌گو با ایبنا با تاکید بر آسیب‌زا بودن جنبه فروشگاهی نمایشگاه کتاب تهران به جریان واسپاری امور نمایشگاه به صنف انتقاد دارد. وی همچنین، وضعیت نابسامان مدیریت بخش‌های مختلف را موجب شرایط استرس‌زا برای ناشران ارزیابی کرد.

نشر شیرازه که ​فاطمه جلالی، مدیر مسئول آن است نیز  امسال در این رویداد حضور ندارد و در نشست خبری مورد اشاره شرکت خواهد کرد. البته گفته شده که در این نشست، فعالانی از دیگر حلقه‌های صنعت نشر (موزعان و کتاب‌فروشان) نیز حضور خواهند داشت.

مقرر شده ناشرانی که تصمیم گرفته‌اند در سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران شرکت نکنند برای تشریح دلایل خود نشست مطبوعاتی برگزار کنند. زمان و مکان برگزاری این نشست به‌زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها