چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
انتشار «مروری بر فرهنگ عامه دامغان» در واپسین روز سال 97

کتاب «مروری بر فرهنگ عامه دامغان» به قلم بانو عالیه کشاورز دامغانی از سوی انتشارات مشق شب چاپ و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، عالیه کشاورز دامغانی درباره محتوای این کتاب گفت: هر استان و یا شهرستانی آداب و رسوم خاصِ اقلیم خود را دارد و من هم در این کتاب سعی کرده‌ام این آداب، سنت‌ها، عقاید و ضرب المثل‌های شهرستان دامغان و روستاهای آن را که با وجود گذشت زمان، هنوز هم به آن معتقد هستند، یادآوری کنم.
 
وی افزود: از این میان، آداب و رسوم ماه مبارکِ رمضان، مراسم عروسی‌ها و تشریفات نوروز از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار بوده و هست، که در این کتاب به تفصیل به آن پرداخته‌ام.
 
نویسنده کتاب مروری بر فرهنگ عامه دامغان گفت: در عصر تکنولوژی و امکانات امروزی، آن آداب و رسوم و عقاید گذشته کمرنگ شده و با امکانات و تشریفات فعلی، آن شور و حال و گرمای خاص تا حدی به فراموشی سپرده شده است.

کشاورز تصریح کرد: از آنجایی که جوانان خوش ذوقِ نسل جدید که مشتاق دانستن آداب و رسوم قرن‌های گذشته و طریقۀ زندگی گذشتگان، عقاید، لهجه‌ها، ضرب المثل‌ها و در واقع سنت‌های پیشینیان هستند، بر آن شدم که آنچه از هفتاد سال گذشته به خاطر دارم را به رشتۀ تحریر در آورم و به خوانندگان خوش ذوق دامغانی و پژوهشگران فرهنگ عامه تقدیم کنم.
 
یادآوری می‌شود، این کتاب در قطع رقعی و 96 صفحه در  اسفند ماه سال 1397 توسط انتشارات مشق شب چاپ و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها