سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
در زمینه وقف کتاب ضعیف هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به میزان وقفیات در سطح این استان، گفت: متاسفانه در یزد کمتر شاهد وقف کتاب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، گفت: استان یزد دارای 13 هزار و 960 موقوفه با بیش از 300 نیت واقف است.

وی افزود: ما در تمامی شهرستان‌های استان دارای موقوفات هستیم که تاکنون بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، ساماندهی شده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: از ابتدای سال تعداد 66 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی در زمینه سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های اجتماعی و خانواده داشته‌ایم.

زارع‌زاده ادامه داد: حدود 70 درصد وقفیات استان یزد در زمینه کشاورزی است که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پی در پی مشکلاتی در زمینه درآمدی ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از طرح‌های ما در ایام عید، برگزاری طرح آرامش بهاری است که در 55 امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا در زمینه وقفیات کتاب هم گفت: متاسفانه در استان یزد ما شاهد ضعف در زمینه وقف کتاب هستیم و اگرچه در گذشته شاهد وقفیاتی در این زمینه بوده‌ایم اما متاسفانه امروزه این امر خیر کمتر انجام می‌شود.

حجت الاسلام زارع‌زاده در پایان گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز شاهد وقفیات متعدد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط