دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
افتتاح کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز در قم

کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با حضور حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم و پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز شهرداری قم در بوستان کودک افتتاح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در مراسم افتتاح این کتابخانه، ترویج کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی را یکی از سیاست‌های کمیسیون متبوعش عنوان کرد و گفت: ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در علوم باغبانی و فضای سبز در تشویق مردم برای ایجاد فضای سبز و حفظ و نگهداری آن تأثیر بسیاری دارد.

مالکی‌نژاد حضور خانواده‌ها را در این کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز برای ارتقای دانش نگهداری و پرورش گل و گیاه بسیار مهم تلقی کرد و افزود: ارتقا دانش عمومی مردم یکی از راه‌های افزایش سرانه فضای سبز در شهر است. اگر هر خانواده یک درخت در خانه خود بکارد، در کوتاه‌ترین زمان شاهد تغییر چهره شهر و افزایش سرانه فضای سبز خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، تأسیس کتابخانه‌های تخصصی در کلانشهرها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: وجود کتابخانه‌های تخصصی در علوم مختلف از نیازهای کلان‌شهرها است. از جمله آنها، کتابخانه علوم باغبانی و فضای سبز است که جای خالی آن در بین کتابخانه‌های تخصصی قم احساس می‌شد.

پیام جوادیان یادآور شد: کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز شهرداری قم تمام موضوعات زیست‌محیطی و علوم مربوط به باغبانی و فضای سبز در همه سنین و مقاطع تحصیلی را پوشش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها