یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
رمان مهم نويسنده تاثيرگذار آمريكايي را ققنوس منتشر كرد

«بلای کبوترها» نويسنده‌اش لوییز اردریک را در فهرست نامزدهاي دريافت جايزه‌هاي ادبي مهمي قرار داد و يكي از مهم‌ترين آثار اين نويسنده تاثيرگذار آمريكايي است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،  لوییز اردریک نويسنده رمان «بلای کبوترها» یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان آمریکاست و تاكنون دوازده رمان چاپ کرده است و آثاری نيز در زمینه شعر و کتاب کودک دارد. او كه جوایز مهم فراوانی را به خود اختصاص داده است، در کنار نویسندگی کتابفروشی کوچکی را نیز می‌گرداند و بخشی از آثار اولیه‌اش را با همکاری مایکل دوریس، همسرش، نوشته که در سال 1997 خودکشی کرد. او ساکن مینه‌سوتاست.

اردریک یکی از نمایندگان مهم ادبیات سرخپوستان آمریکا به شمار می‌رود. او دورگه‌ای است با پدری آمریکایی ـ آلمانی و مادری سرخپوست. میراث نژادی پدر و مادرش تأثیر فراوانی بر رمان‌های او گذاشته‌اند. او در آثارش شیوه‌های روایتی سرخپوستان را با تکنیک‌های مدرن روایت در هم می‌آمیزد. معروف است که داستان‌هایش بیشتر شنیدنی‌اند تا خواندنی. او نیز مانند دیگر نویسندگان سرخپوست با مفاهیم هویتی و فرهنگی، که از عناصر مهم داستان‌های پسااستعماری به شمار می‌روند، دست به گریبان است. شخصیت‌های داستانی‌اش معمولا عبارت‌اند از: سرخپوستان تبعیدی، مهاجران، آوارگان، غریبگان با خود و سرزمین، گرفتاران در دستان سفیدپوستان حیله‌گر و دورگه‌هایی در جستجوی هویت. هویت‌های فردی و شکاف بین هویت‌ فردی و اجتماعی چیزی است که همواره ذهن این نویسنده را به خود مشغول کرده است.

اردریک شیوه‌های گوناگون روایت پیچیده را با استادی فراوان به کار می‌گیرد و ردپای نویسندگانی چون آنجلا کارتر، مارکز، ویلاکاتر، جین آستین، جین رایس، فاکنر و موریسون در آثار او کاملاً هویداست.
 
کتاب «بلای کبوترها» نوشته لوییز اردریک با ترجمه افشین رضاپور در 384 صفحه با شمارگان 1100 نسخه به بهای 38هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها