شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کتاب عضو شورای شهر اصفهان درباره احزاب سیاسی رونمایی شد

کتاب «احزاب سیاسی؛ کارکردها و ساماندهی در جوامع دموکراتیک» با ترجمه مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مراسم رونمایی از کتاب «احزاب سیاسی؛ کارکردها و ساماندهی در جوامع دموکراتیک» نوشته مشترک «ویلهلم‌هافمیستر» و «کارستن کرابو» با ترجمه مهدی مقدری، مترجم و عضو شورای شهر اصفهان که از سوی انتشارات نگاه معاصر منتشر شده است، شب جمعه 24 اسفندماه در دفتر حزب عدالت و آزادی اصفهان برگزار شد.

مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان در این آیین گفت: به عنوان دانش‌آموخته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، همواره کمبود منابع مطالعاتی در حوزه احزاب برای دانشجویان و علاقمندان را حس می‌کردم. اکثر منابع مطالعاتی در حوزه حزب شناسی كلاسیك یا جامعه سناسی سیاسی بودند که بیشتر به مباحث نظری سیاست می‌پرداختند.
 

مترجم کتاب «احزاب سیاسی؛ کارکردها و ساماندهی در جوامع دموکراتیک» با اشاره به اینکه در دوره اصلاحات که احزاب شکل گرفتند، كتاب‌هایی تالیف شد که عمدتاً تحلیل وضعیت روز بود، ادامه داد: اخیراً چند ترجمه در حوزه حزب و تحزب منتشر شد كه مجموعه‌های جدیدتری از حوزه احراب سیاسی است.

مقدری که پیش از این کتاب «حکمرمانی خوب» را در سال 94 ترجمه کرده بود، تصریح کرد: تفاوت كتاب «احزاب سیاسی؛ کارکردها و ساماندهی در جوامع دموکراتیک» كه اثر دو استاد دانشگاه سنگاپور است، با دیگر كتاب‌های این حوزه این است كه هرچند حجم كمی دارد ولی دستورالعملی جامع برای فعالان حزبی در هفت فصل است كه مقدمات كنش حزبی را به آنها می‌آموزد.
 

وی با اشاره به اینکه این كتاب در هفت سرفصل احزاب و سیستم‌های حزبی مدیریت حزب سیاسی مدرن را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: آموزش حزبی و برنامه‌ها و ارتباطات داخلی و خارجی احزاب و آینده درون حزبی، رهبری حزب و سهمیه زنان و اقلیت‌ها در این کتاب مورد بررسی و توجه قرار گرفته است

مترجم کتاب احزاب سیاسی در ادامه افزود: این كتاب پیش از هرچیز به عنوان یک کتاب مقدماتی به یك نیروی حزبی می‌آموزد درون تشكیلات خود چه باید بكند و در مرحله بعد چگونه با پیرامون خود ارتباط برقرار كند كه مجموعه بتواند تاثیرگذار باشد.
 

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه این کتاب همچنین رهبری سیاسی را به احزاب می‌آموزد، تصریح کرد: در بخش‌هایی از کتاب همچنین با ٨ درس از نلسون ماندلا و رودی جولیانی آموزش می‌دهد كه چطور برای نمونه جولیانی از پس بحران ١١سپتامبر برآمد و یك رهبر سیاسی حزب چه بایدها و نبایدهایی دارد.
 
مقدری در پایان گفت: کتاب در فصل آخر به نتیجه‌گیری کلی می‌پردازد و همچنین روح حاكم بر كتاب بعدی را در خود دارد و با یک نتیجه‌گیری کلی بررسی می‌كند كه چرا امروزه میزان مشاركت مردم در انتخابات در سراسر جهان پایین آمده است. تمام كارشناسان مسلط بر حوزه تحزب به این مسئله معتقدند كه دموكراسی بدون احزاب وجود تدارد. اگر احزاب با خواسته مردم فاصله دارند نیاز به اصلاح دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها