چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
بازدید اعضای انجمن خيرين كتابخانه‌ساز سمنان از كتابخانه مركزی استان

مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز سمنان در جریان بازدید اعضای این انجمن از کتابخانه مرکزی این استان، كتاب را اصلی‌ترين عامل توسعه فرهنگ و تمدن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سمنان و عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این استان، در بازدید از کتابخانه مرکزی سمنان، کتابخانه‌ را بهترین مکان برای پرورش خلاقیت کودکان دانست و گفت: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، کودکان را به محیط کتابخانه جذب کنیم.

سعدالدین ضمن قدردانی از تلاش کتابداران افزود: کتابداران نقش بسزایی در جامعه ایفاء می‌کنند و باید با تلاش و برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب تقویت خلاقیت ذهنی کودکان شوند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دارای پتانسیل‌های بسیاری است، گفت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان تلاش شود.

همچنین حجت الاسلام جلیل طاهریان مدیرعامل انجمن خیرین كتابخانه ساز استان سمنان، در سخنانی در حاشیه بازدید اعضای این انجمن از كتابخانه مركزی، به نقش كتابداران در تقویت فرهنگ كتابخوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه بیشتر كتاب اشاره كرد.
 

وی گفت: كتاب یك عنصر تعیین كننده است و می‌بایست در زندگی ما به یك فرهنگ تبدیل شود. كتابداران هم باید كتاب‌هایی را به مخاطبان معرفی كنند كه متناسب با شرایط سنی آنها باشد.

مدیرعامل انجمن خیرین كتابخانه ساز استان سمنان نیز گفت: برای توسعه فرهنگ كتاب و كتابخوانی در استان سمنان، انجمن خیرین كتابخانه‌ساز فعالیت‌های بسیاری داشته است.

طاهریان در خاتمه كتاب را به عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه فرهنگ و تمدن دانست و یادآور شد: پیشرفت هر جامعه به سرانه مطالعه و تولید كتاب در آن جامعه بستگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها