یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
روایت دلاوری‌های فرماندهان شهید مازندران در عملیات والفجر 8

کتاب «فاتحان فاو» فرهنگ‌نامه فرماندهان شهید مازندران در عملیات والفجر 8 و روایتی از موقعیت پدافندی فاو را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «فاتحان فاو» اثر سید حسین ولی‌پور زرومی، به‌تازگی از سوی انتشارات سرو سرخ راهی بازار نشر شده است. این کتاب ضمن معرفی 45 فرمانده شهید مازندران در عملیات والفجر 8 و شرح دلاوری‌هایشان، موقعیت پدافندی منطقه فاو را ترسیم می‌کند.
 
این کتاب، جلد نخست از مجموعه «فرهنگنامه شهدای مازندران» است که تلاش دارد زندگینامه 45 تن از فرماندهان شهید استان مازندران را که 40 تن از آن‌ها در عملیات والفجر 8 و پنج تن در موقعیت پدافندی فاو به شهادت رسیده‌اند را بررسی کند.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «بزرگمردی شهیدان، به سهولت زمینه‌های بهره‌مندی از خوان گسترده‌شان را برای همگان فراهم می‌سازد. اینجاست که درک این نکته آسان‌تر می‌شود که «شهیدان زنده‌اند» و درپی هر خواستنی، فیوضات خویش را روانه می‌سازند. دلداگی‌های زمینی، کمتر مجال ساری و جاری ساختن انوار وجودی شهدا را در زندگی، به ما داده است. عدم شناخت از این ستاره‌ها، بیش از آن‌که نمایانگر مظلومیت آن‌ها و راه ‌و رسم عاشقانه‌شان باشد، به معنای خسران ابدی ماست. شهدا با پرواز روح خود به بی‌نیاز مطلق و گنج بی‌پایان دست یافته‌اند و آن‌که مستأصل و پرنیاز در وادی پربلا حیران است، ماییم. آن‌ها نه تنها در رعصه سخت دفاع، در یک محدوده زمانی هشت‌ساله، نگاه‌دار عزت دینی و شرافت سرزمینی ما بوده‌اند، بلکه در سیر زمان و در عرصه طاقت‌فرساتر جنگ نرم نیز پیش‌قراولان عرصه دفاع هستند و منبع اصلی قدرت ملی محسوب می‌شوند.»
 
کتاب «فاتحان فاو» در 528 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات سرو سرخ در ساری منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها