چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
روستای برگزیده دوستدار کتاب صاحب کتابخانه استاندارد می‌شود

پس از کسب عنوان برگزیده در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب توسط کتابخانه عمومی روستای مومن‌آباد از توابع سرخه، فرماندار این شهرستان از تامین زمين مناسب برای ساخت كتابخانه استاندارد در این روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، علی محمد مویدی‌زاده فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه در این جلسه ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شیخ محمود مزدقانی در روستای مومن آباد و شهید شهروی روستای لاسجرد كه موفق به كسب امتیاز عنوان روستاهای دوستدار كتاب با رتبه‌های برگزیده و همچنین شایسته تقدیر شدند، افزود: تلاش و اهتمام این كتابدارن موجب افتخاری بزرگ برای شهرستان سرخه شد.

وی با اشاره به اینكه كتابخوانی و مطالعه، نشاط اجتماعی را به همراه دارد، گفت: زمین مناسب برای ساخت یك كتابخانه استاندارد در روستای مومن آباد فراهم شده است و پس از جذب اعتبارات لازم و كمك‌های دهیاری، شورای اسلامی روستا و خیرین، مراحل احداث آن آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان سرخه با تاكید بر اینکه باید برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش شود، گفت: بررسی و ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ مطالعه از برنامه‌های مهم سال آینده انجمن كتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه است.

مویدی‌زاده بر كیفیت بخشی برنامه‌های فرهنگی تاكید كرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌بایست برنامه‌های پیشنهادی در حوزه كتاب و كتابخوانی را به اداره كتابخانه‌های عمومی و اجرایی شدن این طرح‌ها در جلسات انجمن ارائه دهند.

در ادامه سعید دهقانلو، سرپرست اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست از برنامه‌ریزی مطلوب كتابداران كتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی روستای مومن آباد و شهید شهروی روستای لاسجرد در اجرای برنامه‌های فرهنگی خلاق تقدیر و تشكر كرد و افزود: كتابداری تنها حرفه‌ای است كه اگر با خلاقیت و علاقه عجین شود می‌تواند تحول عظیمی را به وجود آورد و كتابدار نیز با مهارت می‌تواند همه اقشار مردم را به كتابخوانی و كسب آگاهی سوق دهد.

وی همچنین ضمن قدردانی از پیگیری‌های مسئولان شهرستان جهت احداث كتابخانه در روستای مومن‌آباد، گفت: حمایت و توجه مسئولین به كتابخانه‌های عمومی تاثیر بسیاری در روند سریع توسعه كتابخوانی دارد.

در ادامه نسرین قلی‌بیك رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه با ارائه گزارشی از فعالیت كتابخانه‌های عمومی شهرستان خواستار تعامل و همكاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه شد.

وی از اعضای انجمن دعوت كرد تا به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد كتابخانه‌های عمومی در روز 18 اسفند ماه سالجاری از كتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه بازدید کنند.

قلی‌بیك همچنین از وضعیت كتابخانه آیت الله فیض سرخه‌ای گزارشی داد و گفت: جلسه‌ای متشكل از مسئولان حقوقی شهرستان برای رفع مشكلات این كتابخانه در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

در ادامه طاهره رهایی، مسئول كتابخانه عمومی شهید غلامرضا شهروی روستای لاسجرد، زهرا مومن آبادی، مسئول كتابخانه‌عمومی شیخ محمود مزدقانی روستای مومن آباد، مهران شاهمرادی مسئول كتابخانه شهید نوروزی افتر، زهرا زهانی، كتابدار كتابخانه عمومی آیت‌الله فیض سرخه‌ای شهر سرخه مطالبی در خصوص مسائل و مشكلات كتابخانه بیان كردند.

همچنین در این جلسه از زهرا مومن آبادی مسئول کتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی و طاهره رهایی مسئول کتابخانه عمومی شهروی لاسجرد تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها