چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی 14 اسفند برگزار می‌شود

اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی 14اسفند با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ کتاب ایران برگزار می‌شود.

ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اعلام خبر برگزاری اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی بیان کرد: اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان سه‌شنبه‌(14 اسفند‌ماه) با حضور محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان و اهل قلم در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: در این دوره 1746 شهر و روستا، شامل 1400 شهر و 346 روستا در این دوره مشارکت داشتند. در این دوره همچنین 15 هزار باشگاه از سراسر کشور در این رویداد حضور داشتند. باشگاه‌های در چهار بخش «باشگاه برگزیده»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین نامه به نویسنده» و «بهترین کتاب به انتخاب کودکان و نوجوان‌ها» رقابت کردند.   
 
حیدری ادامه داد: برگزیدگان این دوره از 50 درصد یارانه تخفیف خرید کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار می‌شوند. هر یک از اعضاء می‌توانند تا سقف 60 هزار تومان کتاب براساس فهرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی  خریداری کنند.
 
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی درباره مهم‌ترین تاثیرات فرهنگی و اجتماعی برگزاری رویداد جام ‌باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: تقویت روحیه کار جمعی در میان کودک و نوجوان و همچنین مشارکت بسیاری از مربیان، کتابداران و داوطلبان مروج کتابخوانی از‌جمله آثار فرهنگی و اجتماعی این رویداد است.
 
حیدری با اشاره به افزایش میزان مشارکت شهر‌ها و روستا‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بیان کرد: سال گذشته 100 شهر و پنج هزار باشگاه مشارکت داشتند در‌حالی‌که این آمار امسال به 15 هزار باشگاه و رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها