چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
توزیع کتاب صوتی «شازده‌ کوچولو» در 15 کتابخانه ویژه نابینایان

منصور شادکام بر حمایت ناشران از نابینایان برای دسترسی آسان‌تر به کتاب‌های صوتی تاکید کرد و از توزیع چهار فصل از کتاب صوتی شازده‌کوچولو در کتابخانه ویژه نابینایان سراسر کشور خبر داد.

منصور شادکام؛ قائم‌مقام انجمن نابینایان کشور ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره توزیع کتاب صوتی در کتابخانه‌‌های ویژه نابینایان در سراسر کشور بیان کرد: با توجه به عقد ‌تفاهم‌‌نامه با شرکت سداد، مقرر شده تا هر ماه دو عنوان کتاب صوتی در اختیار انجمن نابینایان کشور قرار بگیرد.  
 
وی ادامه داد: نخستین گام این همکاری نیز با توزیع کتاب صوتی «شازده کوچولو» برداشته شد و این محصول به‌زودی در 15 کتابخانه‌ صوتی در سراسر کشور توزیع می‌شود.    
 
شادکام با بیان این مطلب که کتاب صوتی «شازده‌ کوچولو» شامل چهار فصل از این اثر است، افزود: تا پایان اسفند‌ماه نیز دو عنوان کتاب دیگر در اختیار انجمن قرار می‌‌گیرد. کتاب‌های صوتی برای دسترسی آسان‌تر در پایگاه انجمن نیز، بارگذاری خواهد شد.  
 
قائم‌مقام انجمن نابینایان کشور گفت: کتاب‌های صوتی براساس اعلام نیاز انجمن نابینایان تولید می‌شود. نزدیک به 97 عنوان کتاب برای تبدیل شدن به کتاب صوتی به شرکت سداد معرفی شده است. موضوعات اصلی این کتاب‌ها، روان‌شناسی و ادبیات کودک و نوجوان است.                         
 
شادکام با تاکید بر اهمیت دسترسی افراد نابینا به کتاب بیان کرد:  نابینایان، افراد توانمندی هستند؛ به‌طوری که نزدیک به 5000 دانشجوی نابینا در کشور تحصیل می‌کنند؛ بنابراین تولید کتاب صوتی برای این افراد ضروری است. علاوه‌براین نابینایان جزو اقشار متوسط جامعه محسوب می‌شوند بنابراین به حمایت‌‌ ناشران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دسترسی آسان‌‌تر به انواع کتاب‌های صوتی نیاز دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها