یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
دوازدهمین چاپ «تپه جاویدی و راز اشلو» در بازار نشر

کتاب «تپه جاویدی و راز اشلو» نوشته اکبر صحرایی در چاپ دوازدهم به شمارگان 36 هزار نسخه رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تپه جاویدی و راز اشلو» نوشته اکبر صحرایی، براساس زندگی شهید مرتضی جاویدی، فرمانده گردان فجر شکل گرفته که در آن 40 راوی، 133 روایت از زندگی این شهید را به‌صورت اول شخص روایت می‌کنند. ازجمله راویان کتاب می‌توان به محسن رضایی، شهید صیاد شیرازی و همسر شهید مرتضی جاویدی اشاره کرد.
 
ویژگی اصلی «تپه جاویدی و راز اشلو»، استفاده از زاویه‌های مختلف برای روایت یک زندگی است. روایت‌های کتاب از تظاهرات اولیه مربوط به روزهای انقلاب اسلامی در روستای جلیان شهرستان فسا در استان فارس؛ زادگاه شهید جاویدی در سال ۱۳۵۷ آغاز و با شهادت او در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ به پایان می‌رسد.
 
عنوان «اشلو» در روی جلد کتاب از آنجا الهام گرفته شده که شهید جاویدی را عراقی‌ها به این نام می‌شناختند؛ اشلو مخفف جمله «ان شی لونک» است به معنی «حال و روزت چطور است». در بخش پایانی کتاب ۲۱ قطعه عکس رنگی از مراحل مختلف زندگی شهید مرتضی جاویدی و گردان فجر ارائه شده است.
 
چاپ دوازدهم کتاب تپه جاویدی و راز اشلو در ۵۲۰ صفحه با شمارگان سه هزار نسخه از سوی انتشارات ملک اعظم راهی بازار نشر شده است.
 

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    سلام. تپه جاویدی و راز اشلو آقای اکبر صحرایی به واقع تاثییرگذارترین و ریباترین کتابی بوده که در عمرم خواندم. راهی را برای من باز کرد که فراموش نمی کنم.
    • رضا ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      سلام خیلی ممنون بابت توضیحی که در مورد این کتاب دادید. تمام کتاب های جذاب دفاع مقدس از ناشران مختلف رو سالهاست دارم می خرم و می خونم. تردید داشتم که این کتاب رو تهیه کنم یا نه. دیگه مطمئن شدم بابت خریدش.
  • faezh ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    سلام واقعا کتاب خوبی است تپه جاوید و راز اشلو.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها